Demonstrație pentru salvarea Aeroportului Transilvania

Sâmbătă, 10 februarie 2018, între orele 15.00 – 17.00 se organizează o demonstrație pentru salvarea Aeroportului Transilvania în fața Consiliului Județean Mureș.

Organizatorii, grupul de iniţiativă „Salvaţi aeroportul Transilvania” cer intervenția imediată a Consiliului Județean pentru repornirea lucrărilor de reconstrucție a pistei și începerea prelungirii acestuia cu minimum 500 metri și a dezvoltării, respectiv schimbarea președintelui Consiliului Județean și a directorului Aeroportului. Evenimentul este autorizat.

Aceștia din urmă și-au demonstrat pe deplin incompetența prin (1) neidentificarea vinovaților pentru închiderea Aeroportului, (2) neexecutarea lucrărilor de reconstrucție a pistei nici în doi ani și (3) amânarea nejustificată a prelungirii pistei și a dezvoltării terminalelor, cu toate că aceste lucrări sunt imperative, iar timpul de execuție al acestora – având în vedere incompetența ”specialiștilor” cu care lucrează CJ Mureș – poate fi la fel de mare, ca și în cazul reconstrucției. Culmea este că și Guvernul a alocat fonduri substanțiale pentru Aeroport, și tot nu avem viitorul lui asigurat!

Deși o lucrare de reconstrucție a unei piste de 2000 metri, dacă este pregătită în mod adecvat, poate fi executată în câteva săptămâni (vezi cazul aeroportului din Vilnius, unde s-a făcut aceeași lucrare în 35 de zile), la Vidrasău nu se respectă nici termenul de 108 zile, deși vremea este una favorabilă. Acest termen se va decala, iar redeschiderea Aeroportului va suferi și alte întârzieri din cauza ”autorizărilor” care urmează să fie efectuate. Momentan nu se știe data la care se va deschide Aeroportul, dar asistăm la o serie de amânări și întârzieri ”neprevăzute” care țin din noiembrie 2016.

Lucrarea este suspendată fără vreun motiv concret prezentat publicului, iar prelungirea pistei și dezvoltarea aeroportului nu sunt pornite. Președintele CJ Mureș a avut aproape 2 ani pentru aceste pregătiri, dar nu a fost în stare, sau chiar nu a vrut să le facă. Azi ar trebui să avem pașii pregățiți și chiar porniți, dar nu-i avem. La fel, directorul Aeroportului a avut doar o participare pasivă la toate aceste evenimente, de parcă tot ce se întâmplă în jurul lui ar fi din cauza altora. Nu a declarat niciodată că este nemulțumit sau ar avea nevoie de sprijin mai mare din partea CJ Mureș. A fost mulțumit de situația în care se află el, respectiv Aeroportul. Nu este ciudat???

Din experiența celor aproape doi ani reiese evident că persoanele în cauză au fost numiți din greșeală în funcții. Singura șansă pentru relansarea Aeroportului este înlocuirea lor. Consilierii județeni au obligația de a interveni cât mai ferm, inclusiv prin numirea unor persoane mai pricepute, mai agile și mai eficiente în posturile cheie.
se spune în comunicatul publicat pe pagina de Facebook a iniţiatorilor.

Precizări cu privire la suspendarea lucrărilor la Aeroportul Internaţional „Transilvania” Tîrgu Mureş

În cursul zilei de 8 februarie 2018 la Aeroportul Transilvania din Tîrgu-Mureş a avut loc o şedinţă operativă legată de proiectul de reabilitare a pistei Aeroportului. La aceasta au participat reprezentanţi ai executantului, Asocierea SC PORR Construct SRL (lider asociere)-SC Geiger Transilvania SRL, ai subcontractantului SC Tiab SA, ai proiectantului, SC Search Corporation SA, ai dirigintelui de şantier, SC Medos Construct & Consulting SRL, alături de reprezentanţi ai conducerii Aeroportului şi ai Consiliului Judeţean Mureş.

În vedere unei informări corecte a opiniei publice şi ţinând cont de importanţa deosebită a acestei investiţii, factorii implicaţi au decis remiterea unui comunicat de presă comun legat de stadiul derulării proiectului.

Legat de motivele pentru suspendarea lucrărilor, dirigintele de şantier, Sebastian Petercă, a declarat că acestea trebuie realizate în conformitate cu normativele tehnice, respectiv a „Normativului pentru realizarea pe timp friguros a lucrărilor de construcții și a instalațiilor aferente”.

„Potrivit prevederilor din Normativul C16-84 perioada 15 noiembrie – 15 martie este considerată „perioada convențională de timp friguros” deoarece în acest interval de timp apare o probabilitate maximă ca frecvența zilelor friguroase să depășească 90% din numărul total de zile ale intervalului. În această perioadă, este de asemenea foarte ridicată și probabilitatea de apariție frecventă a celorlalte fenomene specifice perioadei friguroase, cum ar fi vânturi puternice, fenomene alternative de îngheț-dezgheț, umiditate etc. De asemenea, conform normativului SR 183-1-pct.3.2.6, următoarele lucrări nu pot fi executate în condiţii de temperatură negativă şi/sau umiditate: lucrări de stabilizare (se pot executa peste 5 grade Celsius) lucrările de compactare a straturilor stabilizate (nu se pot executa în condiții de umiditate maximă). De asemenea, este interzisă așternerea materialului stabilizat pe un suport pe care există o pojghiță de gheață sau zăpadă, nu este permis să se execute straturi stabilizate pe timp de ploaie sau ninsoare și nu este permis să se execute astfel de lucrări nici după aceste perioade, dacă apele din ploi nu au fost complet îndepărtate. Pentru straturile de fundații din balast materialul granular trebuie să fie așternut în strat uniform și compactat la un grad de compactare de 100% în condiții de umiditate optimă, care se determină în laborator. Având în vedere umiditatea excesivă în această perioadă (ploi, ninsori, ceață etc.) pentru aceste lucrări nu se pot obține rezultate corespunzătoare prevăzute în proiectul tehnic”, a precizat Sebastian Petercă.

Reprezentantul SC PORR Construct SRL, domnul Bogdan Mărginean, a declarat că, „execuţia lucrărilor aflate în discuţie, în condiţiile atmosferice actuale, contravine normelor în vigoare, ducând la rezultate nesatisfăcătoare din punct de vedere al asigurării parametrilor de performanţă prevăzuţi în Proiectul Tehnic. Spre exemplu, aşternerea mixturilor asfaltice se face la temperaturi ale stratului suport de minimum 10 grade Celsius, pe o suprafaţă uscată. De asemenea, execuţia lucrărilor trebuie să aibă continuitate pentru a putea atinge indicatorii calitativi”.

Preşedintele Consiliului Judeţean Mureş, Péter Ferenc, a fost informat la finalul şedinţei cu privire la situaţia existentă.

„Îmi doresc ca lucrările la pistă să fie finalizate cât mai repede, dar nu voi pune presiune pe constructori să realizeze această lucrare în condiţii care nu respectă normativele tehnice în vigoare. Cred că nimeni nu-şi doreşte să ajungem în situaţia în care să finalizăm rapid lucrările în detrimentul calităţii”, a subliniat preşedintele Consiliului Judeţean Mureş.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.