10 cărți ale miliardarilor despre cum să conduci lumea


Vrei să construiești o afacere sau chiar un „imperiu” sau să devii cel mai bun din domeniul tău? Ce altă cale mai bună ai putea avea decât consultarea celor care au dovedit că pot face așa ceva și au devenit miliardari prin propriile eforturi. Nu e ușor să ajungi la ei, sunt oameni ocupați, știm prea bine.

Dar nu atât de ocupați încât să nu-și facă timp pentru a-și aduna ideile și sfaturile și a-și mărturisi experiențele într-o carte. O listă de astfel de cărți valoroase a publicat revista Time, iar unele dintre aceste ele au fost traduse și publicate și în România.

1. The Virgin Way, de Richard Branson

Deși Branson susține că nu a citit nicio carte de leadership, cariera sa de 50 de ani de antreprenoriat l-a învățat numeroase lucruri despre construirea unei afaceri. În această carte, fondatorul Grupului Virgin dă lecții de management și antreprenoriat, inclusiv despre importanța de a asculta ce spun alții și a angaja oamenii potriviți. Branson scrie despre succesele, dar și despre eșecurile sale, cum ar fi subestimarea influenței Coca Cola când a încercat să lanseze Virgin Cola în anii 90.

2. The Essays of Warren Buffett, de Warren Buffett

Președintele și directorul general al Berkshire Hathaway, ajuns la vărsta de 84 de ani, e considerat unul dintre cei mai mari investitori din istorie. Cartea aceasta este o colecție a scrisorilor lui Buffett către acționarii Berkshire Hathaway. Fiecare explică o fațetă diferită a viziunii sale asupra afacerilor și investițiilor. Subiectul pare complex, dar este ușor de citit, mai ales că miliardarul explică deseori conceptele prin întâmplări personale.

3. Business @ the Speed of Thought, de Bill Gates

Cu o avere de 79 de miliarde de dolari, Gates este considerat cel mai bogat om din lume. În această carte, explică de ce afacerile și tehnologia nu pot exista una fără alta, folosind exemple ale unor companii precum Microsoft sau General Motors. Cartea a fost publicată în 1999, dar multe dintre observațiile lui Bill Gates rămân relevante și astăzi.

4. Think Like a Champion, de Donald Trump

Aceasta este o colecție de eseuri ale mogulului imobiliar asupra succesului personal și profesional. Fiecare combină anecdote din experiența sa cu sfaturi inspiraționale pe diverse teme, de la învățămintele pe care le tragi din greșeli, la înfruntarea temerilor. Recunoscându-și propria tendință de a se auto-promova, Trump le recomandă cititorilor să se laude cu propriile realizări și abilități atunci când este cazul.

5. Soros on Soros, de George Soros

Nu e puțin lucru să supraviețuiești Holocaustului și să devii unul dintre cei mai străluciți investitori. Calea urmată de Soros este dezvăluită în această carte care conține două interviuri ample și combină întâmplări personale cu teorii asupra finanțelor și politicii. Soros se arată dispus să vorbească despre succesele și eșecurile sale ca președinte al Soros Fund Management și nu se abține să facă publice opinii controversate. O lectură destinată atât celor interesați de persoana lui Soros, cât și de finanțele și politica globale.

6. Direct From Dell, de Michael Dell

Dell a renunțat la facultate la vârsta de 19 ani pentru a înființa PC Limited, afacere cunoscută acum sub numele de Dell Computer Corp. La 27 de ani a devenit cel mai tânăr director general din clasamentul Fortune al celor mai mari 500 de companii. În această carte, miliardarul explică dezvoltarea afacerii, dar și care sunt fundamentele teoretice din spatele stilului său unic de management. În plus, dă lecții valoroase de leadership.

7. Zero to One, de Peter Thiel

Cartea pornește de la o premisă controversată, potrivit căreia „competiția este pentru fraieri”, iar antreprenorii ar trebui să-și creeze monopoluri. Fondatorul Paypal subliniază importanța construirii de lucruri noi pentru a controla piața, în opoziție cu a adăuga ceva la ceea ce deja există. Cartea conține o mulțime de alte idei care merită discutate și, în plus, este ușor de citit.

8. Onward, de Howard Schultz

După ce și-a dat demisia din funcția de director general al Starbucks în 2000, Schultz s-a reîntors în post în 2008, atunci când compania trecea printr-o criză financiară. Cartea dezvăluie cum a readus la viață lanțul global de cafenele. Cititorii află cum a luat decizii grele – precum închiderea temporară a peste 7.000 de magazine în SUA- pentru a ajuta compania să crească fără a neglija valorile de bază. O poveste care îi inspiră pe antreprenori și pe oricine altcineva să fie curajoși în fața obstacolelor pe care le întâlnesc.

9. Ralph Lauren, de Ralph Lauren

Designerul vestimentar care a purtat în copilărie numele de Ralph Lipschitz este fiul unor imigranți evrei care trăiau în Bronx. În autobiografia sa, el povestește cum i-a venit ideea pentru Polo Ralph Lauren, atunci când a mers, în tinerețe, la o partidă de polo și a fost captivat de stilul oamenilor bogați. Cum s-a dezvoltat afacerea, de unde s-a inspirat, dar și numeroase fotografii frumoase sunt reunite în această carte.

10. Call Me Ted, de Ted Turner

Turner a avut multe inițiative antreprenoriale, dar este cunoscut mai ales ca fondator al primei televiziuni de știri care emite 24 de ore din 24, CNN. În carte, el subliniază drumul său neconvențional spre succes, de la exmatricularea din Universitatea Brown la conducerea firmei de panouri publicitare a tatălui său, apoi la transformarea unei mici stații de știri într-un imperiu media. Cartea dezvăluie, de asemenea, întâmplări despre relațiile lui Turner cu tatăl său și cu actrița Jane Fonda.

Sursa: cariereonline.ro