5 abilități esențiale pentru carieră

Tehnologia emergentă și perturbările legate de pandemie redefinesc abilitățile de care oamenii au nevoie pentru a reuși nu doar la actualul lor loc de muncă ci și mai departe, în cariera lor.

Conform Raportului privind viitorul locurilor de muncă al Forumului Economic Mondial, la care au răspuns directori din 15 industrii, din 26 de țări, 73% dintre angajatori intenționează să ofere oportunități de recalificare și perfecționare pentru angajații lor până în 2025.

Iată cele mai importante și solicitate cinci tipuri de abilități ce ar trebui să se regăsească în CV. Recomandările aparțin lui Peter Yang, expert în carieră și CEO al Writing Services, pe care le-a transmis pentru CNBC.

1. Instrumente de colaborare la distanță

Nu vă așteptați ca economia muncii de acasă sau a muncii remote să dispară peste noapte. Capacitatea de a colabora eficient într-un mediu de la distanță este o prioritate de top pentru angajatori.

În privința abilităților privitoare la munca remote în CV-ul tău, merită menționat dacă aveți experiență cu anumite aplicații pentru întâlniri video, cum ar fi Zoom, Microsoft Teams și Webex Meetings, sau instrumente de colaborare precum Slack, Trello și Monday. Iată cum poți trece acest tip de experiență în CV-ul tău.

Exemplu: Am gestionat patru angajați de la distanță folosind instrumente de colaborare online precum Zoom și Trello.

2. Abilități de gândire critică

Mulți angajatori iau în calcul anumite întrebări la interviu care testează abilitățile de gândire critică și vor să vadă cum treci anumite informații printr-un filtru critic. Managerii și recrutorii de la Google, de exemplu, pun întrebări deschise pentru a afla în ce mod rezolvă problemele angajații care vin la un interviu.

Prezentarea abilităților de gândire critică în CV-ul tău este la fel de importantă ca și demonstrarea într-un interviu. Și nu este la fel de simplu să scrii „învăț rapid” sau „am o gândire critică” în secțiunea de abilități. Poți intra aici în detalii cu privire la lecțiile pe care le-ai dobândit cu privire la problemele rezolvate la locurile anterioare de muncă.

Dacă ești un dezvoltator software ai putea spune: „Am creat un instrument digital pe care clienții l-au folosit pentru a reduce timpii de așteptare, cu o medie de X minute.”

3. Alfabetizare digitală

Potrivit unui raport de la Burning Glass Technologies, o firmă care analizează milioane de anunțuri de locuri de muncă, pentru 82% dintre locurile de muncă postate online, managerii caută cunoștințe de bază despre lucrul cu instrumentele digitale.

În funcție de industria în care activezi, iată câteva instrumente de lucru importante pe care ai putea să le treci în CV:

Foi de calcul: Excel, Google Sheets, OpenOffice
Rețele sociale: Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn
Web și codare: HTML, Javascript, CMS
Procesare text: Microsoft Office, Google Docs, DropBox Paper

4. Analiza datelor

Chiar dacă nu aplicați pentru un loc de muncă în știința datelor, recrutorii doresc să vadă o capacitate de a analiza a datelor care fac referire la rolul tău.

În secțiunea de experiență, menționează modalități prin care ai analizat datele și le-ați folosit pentru a avea un impact. Dacă ești inginer software, de exemplu, scrie despre modul în care ai crescut viteza software-ului după ce ai analizat datele pentru a vedea punctele în care au fost încetiniți utilizatorii.

Fii cât mai specific posibil atunci când descrii proiectele la care ai lucrat. Gândește-te la rezultat și la modul în care ai măsurat succesul. O formulă ușoară pe care o poți aplica oricând este:

„Am realizat X, măsurat cu Y, făcând Z”.

5. Abilitățile menționate în fișa postului

Abilitățile pe care angajatorii le prețuiesc cel mai mult sunt cele menționate în fișele postului lor, așa că include-le în CV, însă ai grijă să le personalizezi. De exemplu, dacă postul pentru care aplici necesită o experiență mai mare în lucru în echipă, personalizează CV-ul în așa fel încât să evidențiezi aceasta abilitate de lucru în echipă.

Un ultim sfat important pe care expertul în HR îl oferă: în nouă din zece situații este mai bine să te prezinți drept candidatul perfect pentru job, decât candidatul care poate face totul.

Wall-Street.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.