5 moduri de a vă construi afacerea pe nevoile clienților

Atunci când porniți la drum în deschiderea unei afaceri în mediul online ar trebui să construiți planul de afaceri plecând de la nevoile potențialilor dumneavoastră clienți, pentru a avea succes. Noul termen propus de specialiști pentru a defini această orientare în afaceri se numește clientocentrism și este o filosofie ce merită explorată și de dumneavoastră.

Componentele principale ale acestei abordări, ce așează clientul pe primul loc, sunt:

Mențineți o interacțiune constantăprin intermediul rețelelor sociale

Interacțiunea cu rețelele sociale este extrem de importantă dacă vrei să ai succes. Alegerea rețelei sociale potrivite pentru ca mesajul tău de comunicare să ajungă la publicul căruia îi este destinat, este la fel de importantă. Platformele sociale precum Facebook sau Tweeter sunt ideale pentru mesajele cu un conținut informativ mai bogat și un public mai generalist, în timp ce Pinterest sau Instagram sunt mai potrivite imaginilor vizuale. Pentru a alege cea mai potrivită platformă de comunicare cu clienții dumneavoastră puteți folosi informații din infografica olx realizată de specialiștii în comunicare online.

Monitorizați feedback-ul clienților

Dincolo de trimiterea mesajelor dumneavoastră și prezentarea produselor/serviciilor oferite, nu neglijați partea de feedback venită de la clienți. Monitorizarea feedbackului consumatorilor poate avea diferite forme:

  • sondaje planificate pe anumite subiecte;
  • jurnale ale centrelor de apeluri,
  • linii de reclamații;
  • feedback de pe web;
  • comentarii pe rețelele sociale.

Colectați toate aceste date și faceți ajustările necesarepentru a satisface cât mai bine nevoile potențialilor dumneavoastră clienți. Doar acționând în această direcție veți putea obținefidelizarea clienților pe termen lung și garanția revenirii lor pe site pentru a efectua și alte achiziții.

Asigurați-vă că angajații dumneavoastră sunt valorizațiși recompensați

Pentru ca interacțiunea cu clienții să se desfășoare în condiții optime trebuie să oferiți și angajaților dumneavoastră atenția cuvenită.Pregătirea lor profesională trebuie centrată pe client, iar recompensarea lor ierarhică sau materială prin bonusuri ar putea, de asemenea, să fie condiționată de buna interacțiune a acestora cu clienții.

Percepția clienților este realitatea

Indiferent cât de bine crezi că te descurci, decalajul dintre așteptările clienților și percepțiile lor despre experiența reală este realitatea pe care trebuie să o înțelegi și să o abordezi. Cu alte cuvinte trebuie să intri în mintea posibililor tăi clienți pentru a înțelege dacă oferta ta este pe placul acestora.

Asigurați-vă că aveți un site web bun, ușor de utilizat de clienți

Nu în ultimul rând, un site web bine construit și accesibil potențialilor clienți vă va asigura o relație mai apropiată cu aceștia. În ceea ce privește modalitățile de contact trebuie să fie variate, prin telefon, chat sau email pentru a ușura comunicarea cu cei ce intră pe site-ul dumneavoastră. Răspunsurile date trebuie să fie amabile și să conțină toate informațiile relevante pentru clienți.

Noua abordare strategică centrată pe client aduce cu sine numeroase avantaje pentru afacerea dumneavoastră:

  • crește satisfacția clientului și implicit duce la fidelizarea acestuia;
  • sporește comunicarea cu clienții ceea ce vă permite colectarea a numeroase informații utile în dezvoltarea sustenabilă a afacerii;
  • crește profiturile companiei.

Paradoxal, așezând clientul pe primul plan veți avea de câștigat cu toții, atât cumpărătorul, cât și afacerea dumneavoastră, iar investiția de empatie, timp și bani se va recupera rapid.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.