6 alimente anti-gripă. Fii sănătos şi în sezonul rece!


Vaccinul antigripal nu este singura metodă prin care poţi să previ această problemă, întâlnită mai ales în sezonul rece. Ceea ce mănânci te poate ajuta, de asemenea, să reduci şansele de a “prinde” un virus urât.

Ştii deja că vitaminele sunt cele care ajută la întărirea sistemului imunitar şi mai ştii şi că un consum ridicat de fructe şi legume ajută la menţinerea organismului puternic şi sănătos.

Cu toate acestea, există şi alte alimente care te pot ajuta să previi gripa şi răceala!

Tonul – este o sursă excelentă de seleniu, element care protejează celulele de “atacul” radicalilor liberi, întărind de asemenea sistemul imunitar. Pe lângă ajutorul pe care în lupta cu gripa, tonul este şi o carne bogată în mactro şi micronutrienşi benefici stării generale de sănătate, dar şi o sursă bogată de acizi graşi polinesaturaţi care reduc inflamaţiile din corp.

Seminţele de dovleac – sunt pline de zinc, lucru care ajută celulele albe să lupte împotriva bolilor care atacă sistemul imunitar. De asemenea, seminţele de dovleac sunt un remediu destul de utilizat şi în tratarea cistitei. Se prepară 200 g de seminţe cu 500 ml de apă clocotită – se infuzează seminţele pisate în apa clocotită timp de 8-10 ore. Se consumă fierbinte, câte 100 ml, de patru ori pe zi, în intervalul dintre mese.

Cartofii dulci – bogaţi în vitamina A, cartofii dulci sunt remediul perfect împotriva radicalilor liberi şi un ajutor de nădejde al sistemului imunitar! Sunt, totodată, o sursă bogată de vitamina E, betacaroten şi fibre, ajutând şi la regenerarea pielii şi a membranelor din jurul plămânilor şi intestinelor.

Ceaiul verde – o băutură extrem de bogată în antioxidanţi, ceaiul verde este remediul perfect împotriva răcelii, mai ales într-o zi friguroasă. Este de mare ajutor şi în cazul migrenelor, datorită cantităţii de cofeină pe care o conţine, dar şi pentru a preveni declanşarea poliartritei reumatoide, o afecţiune destul de des întâlnită în ultima perioadă.

Ciupercile – sunt pline de nutrienţi care ajută organismul să lupte cu infecţiile, conţinând vitamine din grupul B (riboflavin, niacină, piridoxină sau acid folic), întărind sistemul imunitar şi protejând membranele celulelor din corp.

Iaurtul – probioticele care se găsesc în iaurt, sau alte alimente cu fermentate natural, ajută la menţinerea unui sistem imunitar puternic şi un organism sănătos! De asemenea, dacă eşti una dintre persoanele care suferă de infecţii urinare frecvente, cercetătorii finlandezi sunt de părere că trei porţii de iaurt pe săptămână vor scădea riscul de îmbolnăvire cu până la 80%.

Sursa: CSID.ro