8 ALIMENTE PENTRU UN ABDOMEN PLAT

Problema noastră cea de toate zilele: cum să avem un abdomen plat?! Dietele sunt un coșmar și poate că ne ajută să ajungem la greutatea perfectă, dar pierdem și multă energie odată cu ele.

E un chin să numeri caloriile sau să mânănci preparate fără gust pentru a atinge greutatea dorită. Noi am descoperit opt alimente gustoase și hrănitoare, care te vor ajuta să te menții în formă sau să slăbești. Regula de aur e să consumi cantități mici din alimente cu valoare nutritivă mare.

Primele pe listă sunt nucile. Acestea conțin multe grăsimi monosaturate, benefice organismului. Pe lângă asta îți dau și energie. Doza zilnică recomandată e de un sfert de cană de nuci și/sau o lingură de unt de nuci.

Iaurtul conține o bacterie din categoria probioticelor și ajută la eliminare bacteriilor nocive pentru stomac, responsabile pentru senzația de balonare.

Ciupercile sunt legume cu o rezervă importantă de vitamina D. Deficitul de vitamina D favorizează depunerea grăsimilor în zona abdominală. Sfatul nostru e să consumi ciuperci ce au fost expuse la ultraviolete pentru un aport și mai mare de vitamina D.

Cercetările din domeniul nutriției au demonstrat că cei care consumă alimente ce conțin grăsimi monosaturate, în special nuci și unt de nuci, pierd mai multă grăsime din zona abdomenului decât cei care mânâncă același număr de calorii, dar alimente cu mai puține astfel de grăsimi. Nu contează ce fel de nuci preferi, orice variantă e perfectă pentru abdomenul tău datorită conținutului ridicat de grăsimi monosaturate. Important e să consumi cantitatea potrivită, adică un sfert de cană de nuci și o lingură de unt de nuci.

Iaurtul grecesc e, în primul rând, mai bogat în proteine decât un iaurt obișnuit, dar conține și o bacterie prietenoasă din categoria probioticelor ce va ajuta la eliminarea bacteriilor nocive din intestine, responsabile pentru senzația de balonare. Cantitatea ideală e 170 g de iaurt în care poți adăuga bucăți din fructele tale preferate, nuci sau cereale din grâu integral pentru un plus de savoare și textură.

Ciupercile sunt singurele alimente din categoria legumelor ce au un conținut ridicat de vitamina D. Nivelul scăzut al vitaminei D din organism determină depunerea grăsimilor în zona abdominală. Caută ciuperci care sunt etichetate ca fiind expuse la ultraviolete, întrucât acestea vor avea un nivel și mai crescut de vitamina D. Ciupercile adaugă o textură plăcută oricărui preparat, de la salate până la paste.

Gustarea ideală după un antrenament intens e o cană de lapte dregresat cu cacao. Conține cantitatea perfectă de carbohidrați și proteine și te ajută, mai ales după ce faci sport, să îți crești masa musculară și să pierzi în greutate. Un pahar (225 ml) de lapte cu cacao ar trebui să fie suficient, dar asigură-te că laptele e foarte slab (1 % grăsimi) pentru a ține sub control cantitatea de grăsimi saturate din organism.

Popcornul e o gustare bună dacă vrei să ai un abdomen plat, atât timp cât e preparat natural și nu folosești una din pungile acelea speciale pentru cuptorul cu microunde, pline de chimicale. Poți mânca până la trei căni de popcorn pentru că au doar 100 de calorii. Și acesta nu e singurul beneficiu. Popcornul face parte din categoria cerealelor integrale și studiile demonstrează că cei care consumă astfel de cereale au mai puțină grăsime în zona abdomenului decât cei care mănânca cereale rafinate.

Fasolea verde e idelă dacă vrei să pierzi în greutate. S-a demonstrat că cei care consumă frecvent fasole verde cântăresc mai puțin și au talia mai subțire. Probabil pentru că nu conțin așa multe calorii, dar sunt o sursă importantă de fibre. Dacă te sperie sezația de balonare pe care o vei avea după ce consumi fasole verde, încearcă să nu mănânci mult din prima, ci să crești treptat cantitatea și să bei multă apă.

La fel ca popcornul, quinoa face parte din categoria cerealelor integrale care te ajută să ai un abdomen plat. În plus, quinoa e un aliment foarte bogat în proteine, iar proteinele dau senzația de sațietate, ceea ce te va ajuta să ajungi la greutatea dorită într-un timp mai scurt. Consumă quinoa caldă cu fructe la micul-dejun sau quinoa rece în salata de la prânz sau cină.

Mai toate fructele și legumele te vor ajuta să ai un abdomen plat pentru că majoritatea conțin 80-90% apă. Sunt bogate în nutrienți, dar nu au multe calorii. În plus, conțin fibre ce te vor ajuta să te simți sătulă pentru mai mult timp, așa că vei pierde lupta cu kilogramele fără să fii mereu înfometată. Cele mai indicate sunt roșiile, pepenele roșu și verdețurile.

Sursa: Glamour