Abdomen perfect: alimente, exerciţii, motive pentru care nu scapi de grăsime

Pentru multe femei, grăsimea din zona abdomenului poate însemna o adevărată problemă şi, cum oricine-şi doreşte să arate bine indiferent de vârstă, odată ce îmbătrânim apar schimbări majore asupra corpului, iar procesul de slăbire devine din ce în ce mai dificil. Pe lângă faptul că grăsimea de pe abdomen poate fi un factor de risc al câtorva boli, te poate face să te simţi balonată şi descurajată. Din fericire, există câteva strategii care s-au dovedit a fi eficiente în privinţa reducerii dimeniunilor taliei, iar dacă visezi să obţii un abdomen plat, perfect, ai nimerit în locul potrivit!

Ce este grăsimea de pe abdomen
Grăsimea de pe abdomen este acel exces de grăsime care înconjoară organele din stomac. Există trei tipuri de grăsimi: trigliceride (grăsimea care circulă în sânge), grăsimi subcutanate (acel strat care se află chiar deasupra suprafeţiei pielii) şi grăsime viscerală (cea mai periculoasă grăsime din zona abdomenului). Grăsimea viscerală este localizată sub muşchii stomacului, iar atunci când este în exces este dăunătoare sănătăţii. Nu îţi imagina că grăsimea de pe abdomen rămâne acolo.

Aceasta poate avea un impact negativ asupra organelor din întregul corp în urma producerii excesive de hormoni şi chimicale. Dacă ai prea multă grăsime viscerală, te poţi confrunta cu boli cardiovasculare, diabet de tip II şi cancer colorectal. Un mod foarte uşor de a determina dacă ai sau nu prea multă grăsime în zona abdominală este acela de a te măsura singură, acasă. Cu ajutorul unui centimetru, măsoară zona taliei, chiar deasupra şoldurilor. În cazul femeilor, peste 80 de centimetri în talie indică o cantitate nesănătoasă de grăsime. În cazul bărbaţilor, peste 100 de centimetri în talie indică o cantitate nesănătoasă de grăsime.

Abdomen perfect: alimente pe care să le consumi
Adevărul poate fi dureros uneori, dar exerciţiile nu sunt suficiente pentru a obţine un abdomen plat, iar o dietă sănătoasă te poate ajuta să ajungi mai uşor la rezultatele mult dorite. Alimentele care conţin fibre ajută la eliminarea balonării, antioxidanţii accelerează eficienţa rutinei abdomenului şi proteinele ajută la menţinerea unui metabolism sănătos.

Migdale. Aceste delicioase şi versatile nuci conţin proteine şi fibre, dar şi Vitamină E, un antioxidant puternic. De asemenea, este o sursă ideală de magneziu, un mineral de care corpul are nevoie pentru a produce energie, pentru a întări şi menţine ţesutul muscular şi pentru a regla zahărul din sânge. Cel mai interesant aspect legat de migdale constă în faptul că au capacitatea de a bloca caloriile.

Ouă. Nu vei găsi o altă sursă mai potrivită de proteine. Ouăle sunt integrate în aproape orice dietă, iar asta datorită echilibrului esenţial de aminoacizi. Studiile arată cu persoanele care mănâncă ouă la micul dejun nu se mai simt înfometate pe parcursul zilei faţă de dimineţile în care consumă carbohidraţi complecşi.

Soia. Boabele se soia sunt o sursă ideală de antioxidanţi, fibre şi proteine. În plus, sunt incredibil de versatile, putând fi consumate sub diferite forme.

Mere. S-a descoperit că femeile care aveau probleme de greutate şi consumau trei mere sau pere pe zi timp de trei luni, reuşeau să scape de kilogramele în plus. Un măr de mari dimensiuni are 5 grame de fibre, dar şi un procent de 85% de apă, care te ajută să păcăleşti foamea. De asemenea, merele conţin quercetină, care luptă împotriva mai multor tipuri de cancer, reduce colesterolul şi menţine plămânii sănătoşi.

Afine. Aceste fructe sunt bogate în fibre şi sunt ideale pentru iubitorii de diete. Cu cât consumi mai multe fibre, cu atât mai puţine calorii absorbi din întreaga cantitate de alimente pe care o consumi întreaga zi. Au foarte mulţi antioxidanţi şi, pe lângă faptul că te protejează de bolile cronice (cancer), te ajută să obţii rezultate mai bune în urma antrenamentelor.

Verdeţuri. Carotenoida cu siguranţă nu te va ajuta să-ţi subţiezi talia, dar aportul scăzut de calorii cu siguranţă va aduce rezultate. De exemplu, o cană de spanac conţine 40 de calorii, în timp ce o cană de broccoli conţine 55 de calorii şi satisface 20% din procentul zilnic de fibre necesare. Multe dintre aceste legume verzi sunt surse ideale de calciu, un ingredient esenţial pentru contracţiile musculare.

Iaurt. Persoanele care îşi iau necesarul de calciu din iaurt au şanse mai mari să obţină un abdomen plat. Bacteria probiotică se regăseşte în majoritatea iaurturilor şi aceasta ajută la menţinerea unui sistem digestiv sănătos. Mai exact, nu te vei mai confrunta cu balonarea, gazele sau constipaţia, iar burtica ta va fi în permanenţă plată.

Supa de legume. Cercetătorii Universităţii din Pennsylvania au descoperit că oamenii care consumă supă de două ori pe zi au şanse mai mari să scadă în greutate decât cei care consumă aceeaşi cantitate de calorii obţinută din gustări.

Somon. Fructele de mare, în special peşti precum somonul, tonul sau macroul sunt o excelentă sursă de omega 3 şi ajută la arderea grăsimilor.

Quinoa. Aceste cereale conţin 5 grame de fibre şi 11 grame de proteine, la o jumătate de cană. Se gătesc ca oricare alte cereale, iar textura sa este o combinaţie între cuşcuş şi orezul brun.

Abdomen perfect: motive pentru care nu scapi de grăsimea de pe burtă
Ţii dietă şi nu scapi de grăsimea de pe abdomen? Motivele sunt multe la număr, dar în principiu, poate fi vorba de o problemă genetică, hormonală sau mici greşeli pe care le faci fără să-ţi dai seama.

Vârsta. Vârsta poate fi unul dintre principalele motive, iar odată cu trecerea anilor, corpul suferă câteva schimbări: fie scazi în greutate, fie iei câteva kilograme în plus. Atât femeile, cât şi bărbaţii se confruntă cu acest declin, mai ales că doamnele au de-a face şi cu menopauza.

Nu te antrenezi corect. Dacă alergi în fiecare zi, pentru inimă este sănătate curată, dar nu vei obţine rezultate şi în zona taliei. Pentru asta, ai nevoie de un antrenament care să combine antrenamentul cardiovascular cu cel cu greutăţi. În felul acesta, vei reuşi să creşti masa musculară şi să arzi grăsimile. Recomandat este să faci 250 de minute de antrenament la intensitate moderată sau 125 de minute de antrenament la intensitate maximă, pe săptămână.

Mănânci prea multe alimente procesate. Alimentele naturale precum fuctele şi legumele sunt bogate în antioxidanţi care au proprietăţi antiinflamatorii şi pot preveni apariţia grăsimii pe abdomen.

Stresul. Deadline-uri, facturi, copii, oricare ar fi sursa ta principală de stres, acesta este una dintre cauzele pentru care te confrunţi cu grăsimea din zona abdomenului.

Nu dormi suficient. Dacă te numeri printre persoanele care dorm mai puţin de şase ori pe noapte, acest aspect poate afecta starea sănătăţii şi poate reprezenta încă un motiv al apariţiei kilogramelor în plus.

Nu bei suficientă apă. Există cel puţin trei moduri în care apa te poate ajută să obţii un abdomen plat. În primul rând, te poate ajuta temporar să scazi în greutate odată ce este îmbunătăţită rata metabolică. În al doilea rând, dacă bei apă înainte de mese, ai senzaţia că eşti plin, ceea ce înseamnă că vei consuma mai puţine calorii şi, nu în ultimul rând, te ajută să eziţi constipaţia prin reducerea apariţiei balonării.

Nu consumi suficiente proteine. Proteina este cel mai important nutrient atunci când vine vorba de slăbit. Corpul nostru arde mai multe calorii atunci când sunt digerate mai multe proteine decât grăsimi sau carbohidraţi. O dietă bazată pe proteine poate ajuta la arderea a 80-100 de calorii pe zi. De asemenea, acestea reduc apetitul şi ajută la menţinerea masei musculare. Raportul necesar de proteine depinde de mai mulţi factori printre care putem enumera vârsta, sexul şi cât eşti de activ.

Încearcă postul intermitent. Una dintre cele mai populare metode de a ţine post intermitent este aceea de a ţine post timp de 24 de ore de două sau cel mult patru ori pe săptămână sau să recurgi la dieta 16:8, în care să mănânci o dată la opt ore. Postul intermitent te ajută să mănânci mai puţine calorii şi reduce grăsimea din zona abdomenului.

Consumi prea mult aclool. Alcoolul conţine şapte calorii cu fiecare gram, iar dacă vrei să obţii rezultate vizibile, va trebui să reduci sau să sari peste băuturile alcoolice.

Abdomen perfect: 5 exerciţii pe care să le faci acasă
Pentru multe persoane, să obţină un abdomen perfect este o adevărată provocare, dar nimic nu este imposibil, iar cu ajutorul acestor exerciţii esenţiale poţi obţine rezultate vizibile în timp-record. Bineînţeles, dacă şi alimentaţia este una corectă.

Mountain Climber din plank. Aşează-te pe coate şi ridică, pe rând, genunchii către coate, prin exterior. În acelaşi timp lucrezi atât abdomenul, cât şi braţele şi coapsele.
Ridicări de picioare şi bazin. Aşează-te pe spate, cu mâinile pe lângă corp, iar în momentul în care ridici picioarele, ridică-le cu tot cu bazin.
Ridicări de picioare. Aşează-te pe spate şi ridică, pe rând, picioarele cât să se formeze un unghi de 90 de grade.
Abdomene încrucişate. Aşează-te pe spate, cu mâinile la ceafă şi du genunchiul drept către cotul stâng, iar mai apoi genunghiul stâng către cotul drept.
Ridicări de mâini şi picioare. Aşează-te pe spate şi, simultan, ridică mâinile şi picioarele şi adu-le către acelaşi punct.

CSID

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.