Alimentaţia în sezonul cald

    Cel mai bun sezon al anului este în sfârșit aici. Răsfățați-vă, adunându-vă în jurul unei mese pline de legume crude, carne la gratar ceramic și bauturi pe baza de apa, infuzie de fructe proaspete si deserturi racoroase.

    Vara este recomandat să avem 3 mese principale și 2 gustări, cu un aport caloric raportat vârstei și necesarului organismului. Recomand sa profităm la maxim de fructele si legumele de sezon, din surse cat mai sigure!

LEGUME DE VARA

Deci, voi cum asteptati vara aceasta? Cu loțiuni de protecție solară, ochelari de soare și aparate de aer condiționat? Dar cum rămâne cu alimentele? Da, alimente de vară? Cu toții ne iubim vacanțele de vară, dar adesea tindem să trecem cu vederea alimentele acestui sezon. Va propun top 6 legume racoroase si hidratante pentru zilele toride de vara

    Legumele sunt singura mâncare pe care ne putem poți baza mereu. Beneficiile nutriționale variază pentru fiecare tip, si previn si pot contribui la lupta împotriva bolilor și de asemena sunt aliatul in menținețirea greutatea.

Rosiile – Nu au grasimi, detoxifiante, antiinflamatoare, foarte bogate in potasiu, vitaminele A, C si K, fier, calciu , fosfor

Contin: FENOLI  – protejeaza impotriva bolilor cardiovasculare, degenerative, anumite tipuri de cancer, neutralizeaza radicalii liberi si reglezeaza activitatea enzimelor.

LICOPEN, contribuie la mentinerea sanatatii oaselor, dar si la prevenirea anumitor forme de cancere, cum ar fi cel de prostata, de san, de pancreas, cervical, de piele, de ovare sau de stomac .

Castravetii – 95% apa (foarte hidratanti), slab calorici, nu contin colesterol , antioxidanti

Bogati in minerale: potasiu, fier, siliciu, magneziu, fosfor, Vitamine ACID ASCORBIC (C), RETINOL (A) si complex de B uri

  • Depurativ, antioxidant şi hidratant
  • Stimulează pancreasul să producă insulină
  • Stimulant al circulaţiei sangvine
  • ARDEII Bogati in vitamina A, complex de B uri Vitaminele B6 si B9 sunt foarte importante pentru reducerea nivelului ridicat de homocisteina. (Un nivel crescut de homocisteina poate afecta vasele de sange si este asociat cu un risc mare de IM.)

  • Protejeaza impotriva aterosclerozei si a bolilor de inima.
  • Licopen, carotenoid care lupta impotriva cancerului de prostata, cervical, de vezica si pancreatic.
  • Luteina si zeaxantina ofera protectie impotriva degenerescentei maculare, principala cauza de orbire la persoanele in varsta.

– dovleceii Bogati in vitamina B9, vitamina  A,

                    Minerale fosfor, magneziu şi potasiu

Previn:

Scleroza multiplă – flavonoidele, vitamina B9 şi alte substanţe active, protejează teaca de mielină impotriva distrucţie.

Miopia, cataracta, bolile oculare prin aportul de vitamina  A si luteină

Reduc incidenţa de cancer cu aproape 30% , prin consum echilibrat.

Spanac si salata

Spanacul contine: fier, calciu, clorofila, vitamina B6, Vitamina C, sodiu si potasiu, beta-caroten (precuror al vitaminei A (ajuta la formarea ei).

  •  Are un continut mare de compusi flavonoizi, deci este un aliment anti-cancerigen
  •  Ajuta la detoxifierea ficatului

Salata verde are un continut caloric foarte redus (90% apa),

Bogata in acid folic, vitamina C, beta-caroten, potasiu

Protejeaza functia hepatica, reduce riscul de boli cardiace, cancer si combate insomnia.

Perisabilitatea alimentelor si intoxicatiile  alimentare:

 – nu consumati la picnic sau la mesele in aer liber maioneza, carpaccio, sau prajituri cu crema.

– verificaţi data fabricatiei, termenul de valabilitate, lista ingredientelor şi aspectul produsului

– nu decongelaţi şi recongelaţi un produs alimentar

  • consumati alimentele corect prelucrate/procesate
  • nu consumati produse lactate nepasteurizate
  • – preparati carnea corespunzător termic  .

Carmina Stroia

Nutritionist specializat in Testari Genetice, Nutritie clinică si comunitara

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.