Alimente care hidratează!

Ingrijirea pielii
Ingrijirea pielii

Învăţând ce fel de lichide trebuie să consumăm şi modul în care trebuie să le consumăm, de fapt aderăm la una dintre cele mai puternice metode de profilaxie a bolilor şi la cea mai eficientă terapie şi anume – TERAPIA PRIN HIDRATARE.

În acest mod vom reuşi să încetinim chiar şi procesele îmbătrânirii şi apariţia bolilor asociate cu îmbătrânirea.

Astăzi mulţi tineri sunt deja “bătrâni”, bolile cronice apărând la vârste din ce în ce mai fragede, iar una dintre cele mai importante cauze este ignorarea hidratării fiziologice a organismului.

Deshidratarea corpului este un proces care însoţeşte înaintarea în vârstă: la naştere corpul conţine o cantitate mare de apă (>75%), apoi, în perioada adultă, conţinutul de apă scade la 65%, pentru ca mai apoi, la bătrâneţe, corpul să devină şi mai deshidratat, conţinând mai puţin de 60% apă din greutatea lui.

Literalmente, cu vârsta NE USCĂM!

Iar una din cheile sănătăţii şi longevităţii este şi găsirea căilor de a împiedica cât mai mult timp uscarea corpului, mai ales de la nivel celular. Hidratarea celulară este esenţială ca să putem muri “tineri” cât mai târziu cu putinţă!

În primul rând, trebuie să ştii că NU doar lichidele te hidratează şi NU toate lichidele o fac!

Legumele şi fructele conţin între 80 şi 95% apă din greutatea lor. De aceea este necesar ca măcar jumătate din alimentele noastre zilnice să fie reprezentate din punct de vedere cantitativ de legume şi fructe proaspete, netratate termic sau minimal tratate.

Iată o listă cu fructele şi legumele cele mai bogate în apă:

Caise
Ananas
Banane
Cireşe
Lămâie
Smochine
Căpşuni
Zmeură
Kiwi
Portocale
Struguri
Mere
Nectarine
Vânăta coaptă
Castravete
Sfecla roşie coaptă
Ţelină fiartă
Ceapă crudă
Care sunt lichidele care nu hidratează?

Chiar dacă toate băuturile sunt fluide, asta nu înseamnă că hidratează! Evită să consumi băuturi precum: sucurile industriale din legume şi fructe, băuturile energizante sau băuturile care conţin cofeină, deoarece efectul lor este invers, te deshidratează, te „usucă” de nutrienţi esenţiali şi, ca şi cum nu ar fi fost de ajuns, te îngraşă repede!

Sursa: CSID.ro