Angajatorii continuă să caute personal pentru munca de acasă

În luna februarie, firmele au căutat să angajeze mai ales personal din categoriile white collar (angajați birouri), căutând însă și personal remote, care să lucreze de acasă (work from home). Din totalul locurilor de muncă activate în luna februarie, mai mult de jumătate (55%) au fost din categoria white collar, 26% au fost joburi din categoria blue collar, în timp ce 19% au fost joburi pentru poziții de management și coordonare echipe. În același timp, angajatorii continuă să caute personal remote (work from home), în luna februarie fiind înregistrate cu 24% mai multe anunțuri pentru job-uri remote comparativ cu luna anterioară, arată datele Bestjobs.  Și candidații continuă să aplice în număr mare la job-uri remote (work from home). În luna februarie s-au înregistrat peste 73.000 de aplicări pentru astfel de job-uri, cu 30% mai multe aplicări decât în luna ianuarie.

Per total, în luna februarie, candidații care au realizat cele mai multe aplicări la joburi au fost cu vârste cuprinse între 25 și 34 de ani (36%), urmați de cei cu vârste cuprinse între 35 și 44 de ani (22%) și de cei cu vârste cuprinse între 45-54 ani (17%). În ceea ce privește județele cu cei mai mulți candidați activi în luna februarie, topul este condus de București-Ilfov (cu peste 260.000 de aplicări), Timiș (cu peste 60.000 de aplicări), Cluj Napoca (cu aproape 35.000 de aplicări), Brașov (cu peste 34.000 de aplicări) și Iași (cu peste 28.000 de aplicări).  Femeile continuă să fie mai interesate decât bărbații în căutarea unui nou loc de muncă, acestea fiind responsabile cu peste jumătate (56.4%) dintre aplicările la joburi.

Primele patru poziții în topul căutărilor efectuate de către candidații români în luna februarie sunt ocupate de joburile din domeniile financiar, inginerie, transporturi și vânzări, cu aproximativ 20.000 de căutări în total. Topul companiilor cu cele mai multe aplicări a fost condus în luna februarie de către Enel (6.016 aplicanți), DRÄXLMAIER (2.998 aplicanți), Allianz Technology (2.655 aplicanți), DM DROGERIE MARKT (2.352 aplicanți) și Procter & Gamble (2.239 aplicanți).

Citește mai mult la: https://www.profit.ro/stiri/economie/infografic-angajatorii-continua-sa-caute-personal-remote-femeile-mai-interesate-decat-barbatii-in-cautarea-unui-nou-loc-de-munca-20036912

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.