De interes

Beneficiile planificării mesei partea a II-a

Există numeroase beneficii ale planificării mesei care vă pot ajuta să pierdeți în greutate, să vă îmbunătățiți starea generală de sănătate și să reduceți stresul preparării mesei. Aspectul practic al pregătirii mesei de la a ști ce să gătești, a economisi bani, a reduce risipa alimentară și nu numai.
  1. Ușurează îmbunătățirea abilităților de gătit
    Planificarea meselor este deosebit de importantă atunci când abia începi să gătești și abilitățile tale nu sunt atât de bune. Îmbunătățirea abilităților de gătit, ca orice altă abilitate, necesită practică, așa că trebuie să adoptați o abordare conștientă, dar simplă pentru a face acest lucru, iar planificarea mesei este modalitatea perfectă de a face acest lucru. Cum? De exemplu, știind cum să gătești orez alb, ai putea învăța cum să gătești risotto. Alegerea conștientă a meselor pe baza abilităților de gătit și organizarea a ceea ce aveți nevoie pentru a le găti necesită ajutor și aici este importantă planificarea mesei.
  2. Evitați opțiunile nesănătoase
    Planificarea meselor ajută ca și opțiunea să fie una sănătoasă. În loc să te îndrepți către drive-in sau să iei o mâncare nesănătoasă la pachet în drum spre casă, știind că ai o masă pregătită acasă poate elimina tentația opțiunilor nesănătoase de ultim moment. Aceste alimente pot avea un conținut mai mare de calorii și sodiu și vă pot sabota gestionarea greutății sau obiectivele de sănătate. Combinația de a fi prea obosit și a-ți fi foame poate duce la alegeri alimentare slab nutritive.
  3. Învățați progresiv
    A învăța în bucătărie nu înseamnă doar să înveți cum să gătești. Indiferent dacă sunteți bucătar nou sau experimentat, planificarea mesei este importantă pentru că vă ajută cu întreaga pregătire a mesei. De la descoperirea și planificarea meselor, organizarea listelor de cumpărături, gestionarea bugetului alimentar, îmbunătățirea alegerii ingredientelor potrivite, echilibrarea alimentelor și multe altele, planificarea mesei vă ajută să obțineți abilitățile de care aveți nevoie pentru a fi mai eficient în furnizarea de mese sănătoase pentru dvs. și pentru dvs. familie.
  4. Vă ajută cu diete de controlul greutății
    Planificarea meselor este deosebit de importantă dacă sunteți pe cale să începeți o dietă, cum ar fi dieta keto. A găsi ingrediente comune și a găti mese sănătoase este uneori greoi. Acum imaginați-vă că încercați să faceți același lucru în timp ce urmați o anumită dietă și încă oferiți hrană pentru familia dvs. Acum, asta necesită ceva planificare. Planificarea defectuoasă este principalul motiv pentru care ne este dificil să respectăm diete, iar asta include să avem obiective nerealiste.
    Deci, dacă doriți să aveți șanse mai mari de a reuși în dieta dvs., atunci planificarea mesei este calea de urmat, deoarece vă ajută să abordați obiective realiste în acțiuni specifice, cum ar fi identificarea meselor pe care trebuie să le pregătiți, crearea unui calendar când doriți să gătiți, crearea unei liste de cumpărături, programarea cumpărăturilor, crearea unei liste de mese preferate aliniate cu dieta dumneavoastră.
    Planificarea mesei organizează lucrurile pentru tine în avans, ceea ce te ajută să te ții de dieta atunci când voința nu este la maxim.
  5. Experimentați cu rețete proaspete și noi
    Tuturor ne place să încercăm rețete noi, aspirăm să creăm acel tort perfect, friptură de vită sau risotto. De ce nu? La urma urmei, gătitul este mai mult o artă decât o știință și dacă este ceva care te atrage, atunci vrei să-ți oferi șansa de a experimenta rețete inedite.
    Rețetele noi vor dura mai mult timp în pregătire și gătit. Dar poți profita la maximum de asta prin planificarea mesei, astfel încât să te asiguri că alegi ziua potrivită a săptămânii și, de asemenea, când ai ingredientele necesare pe care urmează să le folosești.
  6. Reduceți riscul de a face alegeri alimentare nesănătoase
    Fie pentru că te simți obosit, fie pentru că nu ai timp, a face alegeri alimentare nesănătoase pot ajunge un obicei și poate afecta sănătatea ta și a familiei tale.
    Cunoscând dinainte mesele pe care le veți pregăti și având ingredientele necesare pentru a le pregăti, vă veți stabili să faceți alegeri sănătoase în ceea ce privește mesele și să evitați alegerile alimentare proaste care vă pot compromite sănătatea. Dacă vă așteptați la o săptămână încărcată, puteți planifica mese rapide sau puteți împărți volumul de muncă de gătit. Există o mulțime de mese rapide, dar sănătoase, pe care le puteți pregăti în mai puțin de 20 de minute, atâta timp cât ați planificat și ați alimentat ingredientele de care aveți nevoie în avans.
    Deci, cum să evitați sau să reduceți riscul de alegeri alimentare necorespunzătoare? Cheia este planificarea. Știm că vom avea acele situații în care nu vom avea timp și energie, așa că o strategie simplă, cum ar fi planificarea mesei, este importantă pentru a vă asigura că veți avea întotdeauna ingredientele de care aveți nevoie pentru a pregăti mese sănătoase acasă.

 Articolul are doar scop informativ și nu este destinat a fi utilizat ca diagnostic medical. Informațiile din acest articol nu sunt menite să trateze, diagnosticheze sau sa vindece afecțiuni sau boli. Este destinat numai în scopuri generale de sănătate și bunăstare.
Dacă aveți întrebări, doriti să vă programați la o consultație vă rugăm să ne contactați prin e-mail: contact@carminastroia.ro, telefonic 0749227579 sau prin formularul de contact disponibil pe site.
Dacă ești hotărât/ă să obțineți ajutor cu privire la sănătatea ta, contactați-ne astăzi pentru a programa o evaluare nutritionala.
Sănătatea ta este la un click distantă! Descoperă-ți povestea din ADN-ul tău!