Care sunt abilitatile profesionale cele mai solicitate pe piata astazi?

Cantitatea mare de inovatii si schimbari care au aparut pe piata muncii in ultimii ani au format un scenariu nou si unic in lumea afacerilor. Acest lucru a insemnat ca afacerile din toate ariile de activitate au trebuit sa se actualizeze pentru a ramane inaintea concurentilor lor. Ca urmare, acestea cauta acum o serie de noi competente profesionale pentru recrutarea de noi membrii.

La urma urmei, acestea sunt esentiale pentru companiile care doresc o plasare buna pe piata actuala, care este din ce in ce mai tehnologizata si bombardata cu inovatii. Dar, care sunt aceste competente si cum sa le dezvoltam?

Exista 3 tipuri de abilitati care sunt nelipsite din cv-ul unui potential viitor angajat:

  • Abilitati organizationale: viziune strategica, lucru in echipa, viziune sistemica etc.
  • Abilitati tehnice: operare PC, cunoasterea unor instrumente specifice, cunostinte de limba engleza etc.
  • Abilitati comportamentale: flexibilitate, creativitate, angajament etc.

Pentru a lua cele mai bune decizii, recrutorii si managerii trebuie sa stie cum sa echilibreze cele 3 tipuri de competente si sa evalueze corect candidatii intr-un proces de selectie bine definit.

Ca urmare, exista anumite competente specifice care au fost din ce in ce mai cautate si solicitate pe piata muncii in ultimii ani:

1. Cunoasterea noilor tehnologii si tendinte

Angajatii trebuie tina pasul cu principalele produse si lansari tehnologice de pe piata, stiind cum sa opereze instrumentele care pot fi utile in domeniul lor de activitate.

Astfel, compania nu va intampina atat de multe provocari atunci cand va implementa noi instrumente si software-uri in rutina organizationala, facand procesul de integrare tehnologica mai agil si mai eficient cu ajutorul angajatilor care cunosc noile tehnologii.  

2. Invatare constanta

Nu este suficient ca un angajat sa cunoasca doar notiunile tehnice ale unui job. Invatarea si actualizarea constanta sunt elemente extrem de relevante pentru o companie. Dupa cum sa spus deja, lumea corporativa avanseaza din ce in ce mai mult cu schimbari constante si inovatii, iar angajatii trebuie sa tina pasul cu aceasta noua era.

Acestia trebuie sa se imbunatateasca prin cursuri, evenimente si alte activitati care pot contribui la cresterea lor profesionala. Astfel, ei vor fi mai bine pregatiti sa se adapteze la schimbari si sa adauge mai multa valoare rolului lor in organizatie. 

3. Relatia si comunicarea interpersonala

Comunicarea clara este un cuvant cheie pentru un mediu de lucru bun si trebuie inteleasa si implementata. A sti cum sa expui sau sa argumentezi ideile in mod clar si obiectiv este una dintre cele mai cautate cerinte de catre organizatii.

La polul opus, a nu sti cum sa comunici sau sa nu ai o relatie buna cu managerii si colegii de echipa poate provoca mai multe tulburari in climatul organizational al unei companii, pe langa afectarea livrarii rezultatelor. Prin urmare, este extrem de important ca angajatii sa aiba o comunicare eficienta, transparenta si obiectiva.

4. Munca in echipa

Deseori neglijata, abilitatea de a fi capabil sa lucrezi intr-o echipa poate face diferenta intre un angajat bun si unul mai putin eficient. Oricat de surprinzatoare ar fi abilitatile cuiva in sarcini individuale, acestea pot fi total nefolositoare daca angajatul nu le poate aplica si in munca alaturi de alti colegi.

Lucrul in echipa va imbunatati climatul organizational al companiei, va reduce conflictele si va aduce rezultate mai bune. Din acest motiv, aceasta calificare este valoroasa si a fost tot mai cautata in procesele de selectie.

5. Motivatia de sine

Liderii nu au intotdeauna capacitatea de a-si motiva echipele in cel mai bun mod si, prin urmare, a avea propria motivatie este un lucru esential astazi. Cu aceasta competenta, angajatul poate gasi in sine motive pentru a fi dispus si pentru a-si indeplini rolul in companie.

Astfel, este posibil sa ramai concentrat, sa atingi obiective si sa oferi rezultate mult mai bune decat un angajat care are nevoie de recunoastere constanta pentru a duce sarcini la bun sfarsit. Asadar, acesta este un avantaj major pentru  angajatul care nu depinde 100% de motivatia liderilor sau a colegilor de echipa.

6. Echilibrul emotional

Din ce in ce mai competitiva si provocatoare, piata muncii are nevoie de profesionisti care sa stie sa mentina echilibrul emotional si care nu lasa micile probleme sa le afecteze performanta. La urma urmei, exista o presiune zilnica in mediul corporativ care poate agrava probleme psihologice, cum ar fi anxietatea.

Din acest motiv, companiile cauta din ce in ce mai multi angajati care stiu sa faca fata presiunii, mentinand un echilibru al emotiilor, generand productivitate si performanta chiar si in mijlocul provocarilor si problemelor comune in munca lor de zi cu zi.

Ce caracteristici nu ar trebui sa aiba un potential angajat?

Am vorbit despre abilitatile profesionale pe care companiile le-au cautat cel mai mult in ultimii ani. Dar, ce caracteristici au evitat aceste organizatii in procesele de selectie? 

  • Aroganta: angajatii aroganti nu stiu sa asculte feedback-ul si nu stiu cum sa lucreze in echipa;
  • Comoditate: acrede ca ceea ce ati invatat deja este suficient si a ramane in zona de confort impiedica dezvoltarea companiei;
  • Emotivitate: impiedica luarea corecta deciziilor si poate influentasemnificativ  atunci cand ar trebui luata o hotarare impartiala;
  • Timiditate: poate genera teama de a expune opinii si de a avea initiative, un factor care impiedica buna functionare a echipei;
  • Impulsivitate: actionarea fara gandire poate duce la alegeri gresite si, de asemenea, poate genera conflicte, afectand climatul organizational;
  • Perfectionism: desi pare pozitiv, aceasta caracteristica poate provoca multe probleme si intarzieri in sarcini.

Sursa: Portamanagement.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.