Câteva sfaturi utile cum să întâmpinăm Sărbătorile Pascale

Sărbatoarea Paștelui bate la usă! Am câteva sfaturi pentru a rămâne sănătos în acest sezon festiv și mai ales pentru cine a postit, este esențial ca revenirea la o alimentație normală să fie progresivă.

1. Creați platouri.


       Înlocuiți aperitivele sau garniturile bazate pe grăsimi saturate, alimente procesate, amidonoase sau paste cu un platou sănătos – pe bază de plante și/sau brânzeturi și o garnitură verde lângă, ca si sursa de proteină (Detalii despre aperitive, feluri principale, deserturi, sfaturi, vețigăsi în Bookletul de Paște, care va fi disponibil în curând).

    Preparați aperitive cremoase – cum ar fi hummus, cocktail aperitiv de avocado cu sparanghel, iaurt de nucă de cocos amestecat cu pulbere de curry, mousse de avocado cu creveți, aspic în formă de ou cu legume și proteină, etc. Adăugați legume proaspete, taiate bastonașe: țelină, ardei,ridichi, morcov, broccoli. Cu cât sunt mai multe culori, cu atât mai bine! Dacă simțiti nevoia și de carbohidrați, puteți face în casă, biscuiți sărați cu făină integrală, sfeclă roșie și ulei de măsline extravirgin presat la rece sau sticks-uri groase cu mozzarella și făină de migdale. Măslinele și fructele uscate precum caisele uscate și smochinele uscate sunt de asemenea foarte gustoase pentru un platou pe bază de plante/brânzeturi.

2. Serviți salate frumoase.

    Primăvara este cea mai bună perioadă a anului pentru a face și a savura salate ușoare. Gândiți-vă să adăugați o mulțime de boabe, niște proteine ​​pe bază de plante, câteva semințe și nuci și o mulțime de legume colorate. Puteți adăuga, de asemenea, câteva fructe, cum ar fi mango,sau merișoare și semințe de rodie în salate cu bază de linte, quinoa.


3. Beți Kombucha în loc de alcool.

Alcoolul poate fi consumat cu moderație, dar de multe ori în timpul vacanței putem consuma puțin prea mult. Alcoolul nu aduce absolut niciun nutrienț în dieta dumneavoastră și, mai mult,  poate însemna de calorii în plus, în perioada vacanței, mai ales dacă vă bucurați de mai mult de 1-2 băuturi pe zi. Am descoperit că, kombucha, este o bautura cu adevărat plăcuta și sănătoasă, bogată și în nutrienți.

4. Calitate peste cantitate

Acest lucru este cu adevărat aplicabil, dar mai ales pentru deserturi și ciocolată. Tratează-i pe cei dragi și pe tine însuți cu un desert de calitate sau de tort, mai ales home-made, în defavoarea unor platouri pline cu deserturi de o calitate inferioară. Poți opta pentru deserturi cu crema de brânză, blaturi de nucă, fructe îmbrăcate în ciocolatăneagră, care conține beneficii pentru sănătate, în special cele făcute cu cacao premium de calitate cu ingrediente minim procesate. Cacao este o sursă excelentă de antioxidanți și magneziu.

Biolog, nutriţionist Carmina Stroia

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.