Ce este postul intermitent?

Adesea sunt întrebată ce părere am despre Postul Intermitent.

   Probabil că ești familiar cu noțiunea de post, pe filieră religioasă. În diverse forme, postul este o practică prezentă în mai toate religiile lumii, ca metodă de purificare spirituală și fizică prin abstinență alimentară. Dincolo de un aceasta, Postul Intermitent., este o metodă, folosită de foarte mult timp, cu scopuri medicale, cu rezonanță din mii de studii medicale, astfel că am o părere foarte bună! Argumente:

– o mulțime de studii

– Pacienți care au slăbit /se mențin cu Postul Intermitent.

– Efect pozitiv asupra suprimării activității celulelor tumoroase

– Îmbunătățește starea de sănătate

   Ce este Postul Intermitent?

-O perioada/pauza de 12-24 ore in care nu se consumă alimente, ci doar apa, cafea neagră si ceai neîndulcit .

– In restul de ore, se mananca 2-3 mese.

    Există mai multe tipuri de post intermitent. Cele mai populare sunt:

1. 16/8 – postul de 16 ore. Timp de 16 ore nu mâncați nimic, iar în rest, în fereastra de 8 ore puteți mânca.

2. 5:2 – post timp de 2 zile pe săptămână, neconsecutive, 24 de ore post negru sau cu un maxim de 500 calorii.

    De ce este benefic Postul Intermitent?

    Când postim, mai multe lucruri se petrec în corpul nostru la nivel celular și molecular.

    Glucoza este principala sursă de energie a organismului nostru. Cea mai importantă rezervă de glucoză se găsește sub formă de glicogen, în mușchi și mai ales în ficat. La fiecare masă, glicogenul se regenerează.

      În lipsa alimentației, organismul începe să folosească depozitele de glicogen din ficat și miocite (celule musculare), convertindu-le în glucoză. În cazul unui post prelungit, mecanismele de adaptare ale organismului recurg la utilizarea lipidelor stocate în organism. Grăsimile sunt direcționate spre ficat, transformate în corpi ketonici sau ketone (molecule rezultate din oxidarea în exces a acizilor graşi). Ketonele reprezintă o sursă majoră de energie pentru celule, în special pentru cele nervoase și musculare. Ketoza indusă de IF este diferită de ceto-acidoza diabetică.

  De asemenea, în timpul postului, celulele inițiază procese importante de reparație și schimbare a expresiei genelor.

– Insulina: nivelul de insulină scade foarte mult; astfel că nivelurile mai mici de insulină fac ca grăsimile depozitate să fie mai accesibile.

– Hormonul de creștere umană (HGH), niveluri crescute de până la 5x, cu beneficii pentru scădere in greutate și creșterea masei musculare.

– Reparație celulară: pe durata pauzei alimentare, celulele corpului inițiază procesele de reparare celulară. Aceasta include autofagia, unde celulele digeră și elimină proteinele vechi și disfuncționale care se acumulează în interiorul celulelor.

– Sănătatea inimii: Postul intermitent poate reduce colesterolul LDL „rău”, trigliceridele din sânge, markerii inflamatori, glicemia și rezistența la insulină – toți factorii de risc pentru boli cardiovasculare

   Cel mai important, pentru slăbire, dacă țineți IF, este conținutul meselor! Trebuie adaptate, sa fie o dietă sănătoasă, bogată in nutrienti.

    Degeaba postești si mănânci cartofi prăjiți, Shawarma, fast food, dulciuri concentrate.

       Restricții. Persoanele cu anumite afecțiuni medicale nu ar trebui să țină post intermitent, fără să consulte mai întâi un medic.

    Postul intermitent este excelent pentru unii, și imposibil pentru alții. Este pur și simplu una dintre numeroasele strategii de viață care îți pot îmbunătăți sănătatea. Mâncați hrană adevărată, faceți exercițiile fizice și asigurați – vă un somn odihnitor. sunt factorii cei mai importanți asupra cărora trebuie să te concentrezi.

   La sfârșitul zilei, nu există o dietă general valabilă pentru toată lumea, cu excepția dietei genetice, obținută in urma testării genetice!

Carmina Stroia

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.