CE TREBUIE MÂNCAT LA BIROU PENTRU A FI MAI SĂNĂTOŞI

Angajaţii din România mănâncă la birou mereu pe fugă, cu tastatura în faţă. Mai bine de jumătate dintre ei alocă mai puţin de 30 de minute prânzului, dar mulţi se declară preocupaţi de impactul pe care îl au obiceiurile alimentare asupra sănătăţii lor. Aflăm care ar trebui să fie dieta corporatistului pentru ca acesta să îşi menţină o stare de sănătate bună de la Dr. Corina Zugravu, lector la Universitatea de Medicină şi Farmacie din Bucureşti şi cercetător la Institutul de Sănătate Publică.
Se trezesc devreme, petrec mult timp la birou şi când ajung acasă nu mai au timp să gătească. Este vorba despre sutele de corporatişti români al căror program încărcat îi împiedică să aibă o dietă sănătoasă pe care, cel mai probabil, şi-o doresc. Mulţi apelează la fast-food-uri pentru masa de prânz sau îşi comandă ceva de mâncare şi puţini sunt cei care îşi permit să aloce mai mult de jumătate de oră acestei mese. Există însă soluţii şi pentru cei mai ocupaţi angajaţi pentru a avea o dietă sănătoasă.

Totul începe cu micul dejun care este indicat să fie luat acasă, fără grabă. “Masa de dimineaţă poţi să o iei şi acasă. Nu eşti pe fugă, nu vii la 5 dimineaţa la serviciu, nu intri în mină sau în schimb în fabrică. Masa de dimineaţă trebuie să fie cât mai copioasă cu putinţă, dar fără să sari calul pentru că mulţi au înţeles că dimineaţa putem să mâncăm 2.000 de calorii că nu se pun. Nu este adevărat. Este o masă ca oricare alta”, a declarat pentru gândul Dr. Corina Zugravu.

Ulterior, în cursul dimineţii sau spre după-amiază, oricât de ocupat ar fi, corporatistul poate să mănânce o gustare care constă într-un fruct sau câteva alune şi nuci. “Am descoperit recent un desert delicios. Usuc puţin nucile şi le mănânc cu prune uscate. Dacă nu ai timp să faci aşa ceva îţi iei amestecuri de nuci cu fructe uscate de la magazin”, explică nutriţionistul.

Problemele apar la masa de prânz, dar şi acestea pot fi depăşite cu puţină voinţă. “Masa de prânz este marele semn de întrebare pentru că sigur o iei la birou. Alternative există peste tot. Chiar şi shaormeriile au variante mai sănătoase. Nu te obligă nimeni să-i ceri o tonă de maioneză şi cartofi prăjiţi din plin”, dă ca exemplu Dr. Corina Zugravu.

Există însă şi alte soluţii pentru prânzul de la birou. Poţi apela la firme de catering pentru o salată, pentru un preparat mai sănătos, sau la salad bar-urile din supermarketuri. Tot la magazin găsim humus, salată de vinete şi alte alimente gata preparate.

“În ultima vreme am văzut o disponibilitate foarte mare a retailerilor să satisfacă necesarul persoanelor care nu au timp nici acasă să îşi facă de mâncare. E o realitate, degeaba ne dorim un lucru dacă nu avem timp să îl facem”, explică Zugravu.

Alternativa este să gătim în weekend şi să ne luăm apoi zilnic mâncare la birou.”Eu mai fac lucrul acesta. Gătesc o cantitate mare şi surplusul îl pun la congelator şi apoi scot câte o porţie în fiecare zi. Trebuie să fii dispus să îţi cheltuieşti timpul în weekend pentru acest lucru”, adaugă ea.

La masa de seară, poate fi consumat un semipreparat.

Nutriţionist: Alimentaţia sănătoasă nu ne garantează că vom trăi 100 de ani

Dr. Corina Zugravu spune că motivarea este necesară pentru a ţine o dietă sănătoasă şi că nu trebuie să îţi doreşti să ajungi foarte slab în cazul în care conformaţia nu te ajută să îţi îndeplineşti acest obiectiv.

“Unii se acceptă aşa cum sunt şi cred că acesta este cel mai bun lucru. Nu trebuie să fii prea gras, nu trebuie să fii prea slab, trebuie să fii pe undeva pe la mijloc. Dacă tu genetic eşti mai grăsuţ, să îţi doreşti să ajungi fotomodel nu mi se pare bine”, explică ea.

“Unii se motivează foarte bine gândindu-se că o alimentaţie sănătoasă este cheia pentru sănătatea perfectă ceea ce nu este adevărat pentru că alimentaţia sănătoasă este necesară, dar nu suficientă. Să nu ne gândim că cel mai sănătos tip de alimentaţie din lume ne va face să trăim 100 de ani fără probleme. Sunt oameni care mănâncă foarte sănătos, dar din păcate se îmbolnăvesc”, conchide nutriţionistul.

Sursa: Gandul