Cele mai spectaculoase drumuri din România

România are câteva drumuri spectaculoase, care îți oferă peisaje ce îți taie răsuflarea. Românii care preferă să călătorească cu mașina în vacanță ar trebui să conducă și pe aceste drumuri deosebite. Iată câteva șosele montane care oferă peisaje frumoase.

Transrarăul – Drumul comorilor

Începutul Drumului Comorilor își are originea în perioada comunistă când au fost demarate primele lucrări de construcție. Construcția sa a fost abandonată în scurt timp, drumul fiind asfaltat abia după 25 de ani. Denumirea drumului se datorează faptului că această zonă este bogată în resursele naturale care reprezintă adevărate comori pentru români. Turiștii se pot bucura de peisajele frumoase oferite de către Munții Giumalău și de către culmile Adam și Eva care se găsesc de-o parte și de alta a Transrarăului.

Dumul înlesnește accesul spre Cabana și Schitul Rarău precum și spre vestitele monumente naturale numite “Pietrele Doamnei”.

Drumul alpin Transrarăul, cu o lungime de 28 de km, care traversează munții Rarău din județul Suceava, este o șosea spectaculoasă asfaltată în anul 2014. Din 1989, drumul a fost parcurs doar cu mașini de teren. Transraraul urcă la o altitudine de 1.400 metri și face legătura între Localitatea Pojorâta (Valea Moldovei) și Localitatea Chiril (Valea Bistriței).

Din cauza faptului că drumul este foarte îngust viteza cu care trebuie să conducă șoferii nu ar trebui să depășească 30 km/h. Este recomandată claxonarea înainte de curbe pentru a-i atenționa pe ceilalți șoferi.

Șoseaua alpină Transrarău de 28 de km lungime are două denumiri, DJ175A între localitatea Pojorâta – Cabana Rarău și DJ175B între Cabana Rarău – localitatea Chiril.

Sursa foto: captura Youtube

TransBucegi, drumul care ajunge la Babele și Sfinxul

Șoseaua TransBucegi (Dj713), drumul care ajunge la Babele și Sfinxul, cu o lungime de 17 km, a fost inaugurat în anul 2013, la trei ani de la începerea lucrărilor. TransBucegi începe din drumul județean DN71, care face legătura între Sinaia și Târgoviște, cu puțin înainte ca acesta să ajungă la Cabana Cota 1000.

Drumul ajunge la o altitudine de 1.925 m și trece pe lângă Cabana Cuibul Dorului, urcă Șaua Dichiu unde în dreptul Cabanei Dichiu cotește brusc la dreapta și strabatate Platoul Bucegi până în apropierea Cabanei Piatra Arsă.

Drumul a fost asfaltat până la intersecția cu drumul ce duce la Cabana Piatra Arsă.

Sursa foto: captura YoutubeCiteste si:

Nodul de la Sebeș este gata. Au fost inaugurate ultimele două bretele

Cheile Bicazului

Drumul transcarpatic DN12C, care leagă orașele Gheorgheni și Bicaz, și face legătura între Transilvania și Moldova, străbate Cheile Bicazului. Pe acest drum se ajunge și la Lacul Roșu. Drumul montan face legătura între județele Neamț și Hargita.

Traseul are în jur de 140 km: Gheorgheni – Lacul Roșu – Cheile Bicazului – Bicaz – Lacul Bicaz – Târgu Neamț.

Sectorul I „Între chei”: km 26,5-28,7
Sectorul II „Polițele Bardosului”: km 28,7-31
Sectorul III „Gâtul Iadului”: km 31-32,2
Sectorul IV „Sfârșitul Cheilor”: km 32-34

Sursa foto: By Victor Maschek / Shutterstock

Drumul Național 7C (DN7C) – Transfăgărășan

Transfăgărașanul este unul dintre cele mai frumoase drumuri din România. Transfăgărășanul, construit între 1970 și 1974, este al doilea cel mai înalt drum din România, după Transalpina. Drumul spectaculos care traversează Munții Făgăraș urcă până la altitudinea de 2.040 metri lângă Lacul Bâlea.

Drumul Național Transfăgărășan are 92 de kilometri lungime și trece prin cel mai lung tunel din România, 887 de metri. Drumul începe în comuna Bascov, județul Argeș, în direcția Curtea de Argeș, și se termină la intersecția cu drumul DN1, între Sibiu și Brașov, lângă comuna Cârțișoara.

Sursa Foto: Shutterstock.com

Transalpina – Drumul regelui

Transalpina este un alt traseu extrem de apreciat de turiștii șoferi. Denumit și drumul regelui, Transalpina traversează Munții Parâng de la N la S fiind paralelă cu Valea Oltului și Valea Jiului și face legătură între localitățile Novaci (Gorj) și Săliște (Sibiu).

Drumul a fost inaugurat de Regele Carol al-II-lea în 1938 și a rămas neasfaltat până în 2009.

Circulația pe „Drumul Regelui“ este în general deschisă traficului în perioada 1 iulie – 31 octombrie.

Sursa foto: Facebook CNAIR

Sursa foto: Vadym Lavra / Shutterstock

Wall-Street.ro

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.