Comerțul online din România va crește cu 10% în 2022 față de anul trecut

Potrivit informațiilor centralizate de GPeC, sectorul de e-commerce românesc ar putea crește cu aprox. 10% în 2022 comparativ cu 2021 în ceea ce privește numărul de comenzi livrate de magazinele online către consumatorii finali.

Potrivit reprezentanților companiilor de curierat, imediat după izbucnirea războiului din Ucraina, comerțul online a cunoscut un recul care s-a întins pe o perioadă de câteva săptămâni. Astfel, numărul de comenzi al magazinelor online a scăzut cu până la 40% pe fondul situației de incertitudine generate de război. De asemenea, traficul înregistrat pe site-urile de e-commerce a scăzut semnificativ în primele zile de după declanșarea războiului, atenția publică fiind îndreptată spre sursele media de informare cu privire la situația din Ucraina.

După șocul resimțit în luna martie, trend-ul ascendent din e-commerce a revenit, iar la finalul lunii Mai 2022, numărul de comenzi livrate de magazinele online se apropia de nivelul înregistrat în Mai 2021. Începând cu luna iulie, la nivel macro al pieței, se înregistrează constant depășiri ale volumelor din aceeași perioadă a anului trecut, iar așteptările sunt mai mari pentru ultimul trimestru al anului – de regulă, cel care aduce volume mari de vânzări magazinelor online datorită campaniilor de Sărbători.

Opinia generală a principalilor jucători din piață consultați de GPeC este că e-commerce-ul românesc va crește în 2022 cu aprox. 10% față de 2021. Situația la zi a comerțului online românesc va fi dezbătută pe larg în cadrul evenimentului GPeC SUMMIT care va avea loc pe 26 septembrie la București.

Mai multe pe start-up.ro