Cum revii după postul Paștelui la o alimentaţie echilibrată? Cum să revii la o greutate normală dacă ai facut excese de Sărbătorile Pascale

Perioada postului poate fi foarte benefică pentru organism, deoarece ai ocazia să îţi detoxifici intreg corpul, să îl vitaminizezi şi să-l hrăneşti sănătos, cu multe legume şifructe.

Reintegrarea proteinelor din sursă animală, trebuie să fie organice, din sursă sigură, de regulă o proteină slabă/alba – pui, pește de captură, iepure, vită și neapărat gătite la abur/cuptor/grill ceramic și acompaniate de salate sau legume.

În plus, dacă sistemul digestiv va avea de lucru mai puţin, vei avea şi mai multă energie! Mânâncă încet, fără a fi distras de tehnologie, mestecă foarte bine mâncarea pentru a beneficia la maximum de efectele enzimelor din salivă, care ajută digestia: 80% din amidon, 30% din proteine şi 10% din grăsimi pot fi digerate de către enzimele salivei și în plus va ajunge informația și la centri de sațietate, astfel că vei sții când ai mâncat suficient.

O masă tipică de sărbători, plină de grăsimi, carbohidrați, sare şi zaharuri din deserturi și/sau prăjituri îți va accentua senzația de disconfort, fiind supra-solicitată activitatea biliară şi secreţiile enzimatice ale pancreasului.

Reintegrarea lactatelor, recomand să se facă în cantități moderate și degresate sau partial degresate, iaurtul, kefirul şi sana reprezintă alimente sănătoase, bogate în probiotice șipot fi reintroduse în alimentaţia zilnică. Ouăle, să fie consumate fierte/omletă, ochiuri/poșate, gătite în maxim 1 lingură de ulei, maxim 2 ouă per masa. 

Când spunem Sărbătorile pascale, primul gând ne este la obiceiurile locale, tradiții culinare și că vom gusta din toate câte puțin, foarte puțin…

Cum ne revenim după sărbători?

Dacă ai facut excese, revenirea după Sărbători trebuie să fie treptată, nu căuta soluții magice – NU EXISTĂ!

  1. Nu te urca pe cântar imediat dupa Paște.Mai ales dacă ai facut excese, dezamăgirea îți va da târcoale. Solutii?! 10 zile de regim igieno – dietetic, mâncat sănătos, făcut sport minim 30 minute 7 zile (din 10), hidratare si minim 6 ore de somn odihnitor pe noapte.  Te cântărești după ce ai parcurs acești pași, te bucuri, nu vei fi dezamagit/ă.
  • Crește nivelul de hidratare.Majoritatea kilogramelor în plus sunt din cauza carbohidratilor in exces, a grăsimilor, sucurilor carbogazoase,a alcoolului și lipsa de activitate fizică. Hidratează-te cu minim 2 litri de apă pe zi.
  • Exemple de meniuri pentru o o alimentație ușor hipocalorică, astfel încât să contrabalansezi excesul acumulat în ultimele zile.

Mic dejun: Budincă de chia/ Smoothie-uri/ Iaurt cu fructe,nuci/Ouă

Prânz: Supă/Ciorbă de legume/Proteina și legume

Cină: Salate/Pește/Legume la grill

  • Nu in ultimul rând, cum recomand de fiecare dată după sărbători – fă curat în frigider! Alimentele nefavorabile dietei, oferă-le unor persoane cu posibilități modeste! Aprovizionează-te cu legume, fructe și proteine sănătoase, din sursă sigură sau organice.

Biolog, nutriţionist Carmina Stroia

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.