Cum să mâncăm sănătos și inteligent de Sărbătorile de Iarnă?

    Sărbatorile se apropie cu pași repezi, miroase a cozonaci, gospodinele pregătesc delicatesele pe care le vor pune pe masa frumos decorate de Crăciun.

    Ce alegeri culinare potrivite puteți face pentru a vă menține silueta în perioada Sărbătorilor? Ce anume să evitați?

  1. Luați întotdeauna micul dejun. Săritul peste cea mai important masa a zilei, înainte de o masă bogată și festivă (în special), cum este cea de Crăciun, este evident rezulatul – veți exagera cu mâncatul, veți consuma in exces, iar apoi veți avea dureri de stomac, din cauza cantității uriașe ingerate și kilograme în plus.
  • Legume – întotdeauna o alegere potrivită și sănătoasă. Cât mai colorate și cât mai diverse.
  • Analizați meniul și consumați, în cantități moderate, doar preparate care vă plac cel mai mult, lasaând deoparte celelalte.
  • Mestecați hrana. Este necesar ca fiecare îmbucătură să o mestecați de minim 20 ori, astfel informația ajunge mai ușor la centri. Durează câteva minute până când semnalul „Sunt sătul” ajunge la creier.
  • Consumați apa. Hidratați-vă organismul, acoperiți necesarul hidric și ajută și la combaterea excesului de alimentație.
  • Nu mergeți flămând în vizită! Veți avea tendința să consumați mult, chiar surplus. Serviți acasă, un mic aperitiv, hrănitor, cu proteină, legume și/sau carbohidrați complecși (delicatese fără nitrați, roșii, castravete, ardei, pâine integrală).
  • Farfurii cu diamentru mai mic. Recomand călduros, folosirea farfurilor mai mici sau…  să nu le umpleți pe cele mari – tendinţa este să terminați tot ce aveți în faţă, chiar dacă v-ați potolit foamea.
  • Mâncați în atmosferă de Sărbătoare, admirați aranjamentele decorative, lumânările festive, figurinele specifice Sărbatorilor, bradul cu luminițe, vesela deosebită, de ocazie. Ideal este sa mâncați relaxat, fără grabă, fără să fiți distras de alți stimuli (TV, telefon, laptop) și să fiți prezent la masa. Ascultați muzică de Sărbători sau colinde pe fundal.
  • Alcool. Evitați consumul de băuturi alcoolice pe stomacul gol pentru că vor crește apetitul culinar și oricum preparatele sunt deja foarte încărcate caloric. Consumați cu moderație cocktail-uri, șampanie, vin, wiskey, etc. datorită faptului că au un conținut ridicat de calorii.
  1. Întotdeauna mergeți la cumpărături cu stomacul plin. Mai ales acum în perioada Sărbătorilor, miros de cozonac, scorțisoară, citrice, vă pot induce în eroare și veți cumpăra mult.
  1. Gătitul cuvintele cheie sunt organizare şi chibzuinţă. Renuntați la prăjitul în baie de ulei în favoarea gătitului la cuptor – mult, mult mai sănătos și mult mai gustos.
  1. NU trebuie neglijată mișcarea, pentru că astfel vă va accelera metabolismul, pentru a nu acumula kilograme în plus, în urma unor plăceri culinare care nu vi le permiteți în mod obișnuit.
  1. Ospitalitatea ne face să ne simţim bine, dar în poate fi dăunătoare siluetei. De aceea, este bine să refuzați suplimentele într-un mod cât mai politicos.
  1. Fiți atent la ceea ce contează cu adevărat. Deși mâncarea este o parte integrantă a sărbătorilor, puneți accentul pe familie și prieteni, bucurie, râsete și veselie.

Propuneti-vă, ca anul acesta de Sărbatori să vă mentineți greutatea, să surprindeți prin calitate, rafinament și cantități chibzuite.

  Sărbători Luminate!

Carmina Stroia

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.