DE CE KAUFLAND A EVITAT TÂRNĂVENIUL ŞI A ALES TURDA

După zeci de zvonuri şi discuţii despre deschiderea în urmă cu câţiva ani a unui centru logistic Kaufland la Târnăveni, în locul fostei societăţi Cars, proiectul nu s-a mai materializat la noi, fiind ales în schimb oraşul Turda. Oraşul clujean a oferit mai multe avantaje, deoarece centrul logistic din Turda este situat chiar la intrarea pe autostrada care leagă Turda de Gilău (cei 52 de kilometri finalizaţi din Autostrada Tran­sil­vania), are 70.000 mp la sol. Acesta a fost inaugurat în 2011 şi aprovizionează magazinele Kaufland din zonele de nord-vest, nord şi centru.

Acum, Kaufland, liderul comerţului local cu afaceri de peste 1,6 mld. euro anul trecut, îşi extinde cu 7.200 mp depozitul din Turda, al doilea centru logistic al nemţilor după cel de la Ploieşti. Suprafaţa este comparabilă cu cea a unui teren de fotbal.

Lanţul de hipermarketuri deţine în România două centre logistice cu o suprafaţă totală de 190.000 mp, fiind cel mai mare operator de spaţii logistice din România.

„Kaufland operează la Turda un al doilea centru logistic după cel de la Ploieşti, iar în prezent construim o extensie a depozitului actual. Noua hala va fi una complet automată şi va avea o suprafaţa de 7.200 mp şi o capacitate de stocare de peste 30.000 de euro­paleţi“, spun reprezentanţii grupului german, care nu oferă detalii privind valoarea investiţiei. Potrivit estimărilor ZF pe baza datelor din piaţă, valoarea investiţiei este de sub 5 mil. euro.

Cel mai mare depozit al grupului german se află la Ploieşti. El a fost inaugurat în octombrie 2005 şi dispune de o suprafaţă de depozitare de peste 120.000 mp la sol. Pentru un retailer, logistica este extrem de importantă, întrucât sute de camioane cu marfă pleacă în fiecare zi din centrele logistice pentru a aproviziona cele aproape 100 de magazine, în cazul Kaufland.