De unde vine creşterea explozivă a businessului supermarketurilor Profi

Lanţul de supermarketuri şi magazine de proximitate Profi avea la finalul anului trecut 920 de magazine cu o suprafaţă netă totală de 291.000 mp, ceea ce înseamnă că fiecare unitate măsoară în medie 315 mp.

La Târnăveni există trei magazine, cel situat central fiind renovat și modernizat recent.

Prin com­pa­raţie, în 2001, anul când compania a început expansiunea, fiecare magazin măsura în medie 600 mp. Această situaţie nu este caracteristică doar Profi, ci majorităţii reţelelor din piaţă care au optat pentru magazine mai mici ca urmare a schimbării com­portamentului de consum.

Mai exact, în ultimii ani se remarcă local – dar nu numai – o preferinţă a consumatorului pentru formate mai mici de magazine, aflate în proximitatea casei sau a biroului.

Astfel, românii încep să meargă mai des la magazin, mai degrabă pentru cumpărături mai mici şi pentru produse de folosinţă imediată, precum fructe, legume sau alte alimente proaspete. În anii de boom economic, hipermarketurile erau formatul preferat al consumatorilor locali care mergeau la final de săptămână la shopping şi îşi umpleau coşurile.

De mai mulţi ani Profi pariază puternic pe expansiune, astfel că anul trecut a deschis circa 230 de unităţi noi, ajungând la peste 920 de magazine. Pentru acest an compania şi-a bugetat cel puţin la fel de multe magazine noi, având deja circa 1.100 de unităţi.

ZF

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.