Dealurile din jurul Târnăveniului reprezintă un potențial turistic important

La nivelul Uniunii Europene există un trend pozitiv privind practicarea turismului activ, în special în rândul statelor dezvoltate. În ultimii 20 ani, una dintre formele de turism active care a înregistrat creşteri semnificative o reprezintă cicloturismul/ turismul pe bicicletă, asociat de cele mai multe ori cu alte forme de turism de nişă (turism gastronomic, ecoturism, agroturism, turism sportiv sau turism cultural). Inclusiv România a început să devină o destinaţie tot mai apreciată pentru aventurierii pe două roţi, potenţialul cicloturistic românesc fiind localizat cu precădere în zonele montane şi submontane, dar şi de-a lungul marilor râuri. 

 La nivelul ţării noastre s-au făcut progrese importante privind promovarea şi utilizarea bicicletei ca mijloc de transport alternativ în ultimii ani. În rândul românilor ponderea celor care practică excursii pe bicicletă mai lungi de o zi şi care pot fi încadraţi astfel în categoria cicloturiştilor este destul de redusă, însă înregistrează creşteri semnificative de la un an la altul.

Un grup de voluntari mureşeni de la Asociaţia Unda Verde a creat în anul 2011 un traseu special pentru biciclişti, situat pe segmentul Reghin – Târgu Mureş, cu locuri de popas şi multe locuri de contemplat, pe malul Mureşului. Calea bătută până atunci doar de pescari este de câţiva ani un traseu folosit pentru alergare, plimbare şi pedalare, departe de circulaţia auto. O companie mureşeană a sponsorizat atunci proiectul cu zece mii de euro.

Foto: Undaverde2011

Și Târnăveniul s-a remarcat în ultimii ani cu un maraton al Târnavei, prilej cu care sute de participanți din țară au apreciat frumusețea dealurilor din zona orașului, unde au revenit cu plăcere. Din păcate evenimentul s-a redus treptat din intensitate. Cu toate acestea potențialul pentru cicloturism, dar și pentru ATV-uri sau motociclete este foarte mare.

Foto: Maratonul Târnavei/Târnăveni Cycling

În momentul de faţă, la nivel naţional, există mai multe nuclee de dezvoltare a cicloturismului, localizate în special la nivelul marilor oraşe ale ţării (ex. Cluj-Napoca, Bucureşti, Timişoara, Oradea, Miercurea-Ciuc, Sibiu, Braşov, Iaşi) care fac eforturi susţinute în vederea dezvoltării reţelei de piste urbane pentru biciclişti, dar şi a cartării zonelor rurale cu potenţial cicloturistic. O nișă care poate fi exploatată foarte bine și la Târnăveni, chiar și numai de entități private, mai ales în această perioadă în care se recomandă distanțarea socială.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.