Dieta de toamnă pentru o piele frumoasă şi o siluetă pe măsură


Odată cu sosirea toamnei, natura se schimbă, temperaturile încep să scadă, iar odată cu acestea îşi fac apariţia şi primele semne ale răcelii. Acest lucru ne atrage atenţia asupra faptului că trebuie să ne adaptăm dieta în funcţie de anotimp.

Flavia Manole, nutriţionist-dietetician, ne spune câteva secrete şi sfaturi de care ar trebui să ţinem cont toamna!

Toamna apar multe legume şi fructe de care ar trebui să profităm din plin, cum ar fi: prazul, varza, conopida, broccoli, cartofii, morcovii, fasolea boabe, mazărea boabe, lintea, sfecla roşie, dovleacul, mere, pere, gutui, strugurii, nucile, castanele comestibile, fiecare dintre acestea oferindu-ne compuşi esenţiali, vitamine, şi minerale necesare pentru o sănătate de fier.

Tocmai de aceea trebuie să învăţăm să ne bucurăm de toate aceste produse specifice sezonului, să le consumăm într-un mod cât mai variat şi echilibrat din punct de vedere nutritional, toamna fiind anotimpul în care trebuie să aducem organismului o “recoltă” cât mai mare de vitamine, minerale şi antioxidanţi pentru a putea face faţă iernii, frigului şi chiar alimentaţiei “greoaie” din perioada Crăciunului, de exemplu.

Dacă vara ne-am refugiat către consumul de salate şi tot felul de alte mâncăruri răcoritoare, care nu necesitau să fie preparate termic, astfel încât să ne ajute să facem faţă mai uşor căldurii de afară, toamna se recomandă consumul de alimente “călduţe”, preparate termic într-un mod sănătos, cum ar fi: prepararea la aburi, fierberea şi sotarea legumelor de scurtă durată.

O dietă adaptată fiecărui sezon este esenţială dacă dorim să ne ajutăm organismul să facă faţă mult mai uşor schimbărilor specifice fiecărui anotimp.

Iar dacă vrem să ne menţinem în formă şi să nu acumulăm kilograme nedorite, nu trebuie să facem excese nici când vine vorba de consumul acestor alimente, oricât de sănătoase ar fi, deoarece moderaţia este cheia siluetei ideale.

Sfaturi de care trebuie să ţinem cont în sezonul rece

Să mâncăm cât mai diversificat;

Dacă alegem să preparam termic alimentul, să facem acest lucru cât mai dietetic, fără adousuri de sosuri grele sau rântaşuri;

Nu în ultimul rând, să luăm la cunoştinţă faptul că nu doar numărul de calorii ingerat zilnic trebuie să ne preocupe în procesul de menţinere a greutăţii, ci mult mai importantă este calitatea şi valoarea nutritivă a alimentului, dacă ne dorim o stare optimă de sănătate, şi durabilă.

Dieta de toamnă pentru sănătatea pielii

Starea de nutriţie este foarte importantă dacă ne dorim să avem un ten luminos, mai ales că acesta a avut destul de mult de suferit pe perioada verii şi fiecare dintre noi am încercat să ne protejăm cât de bine am putut de razele UV. Tomna, însă, problema se pune invers şi anume: ”cum putem să prevenim uscarea pielii, deoarce urmează să îşi facă apariţia zile tot mai răcoroase?”

Trebuie să ştim că ne alimentăm frumuseţea pielii din interior spre exterior, iar toamna ne oferă o multitudine de alimente sănătoase.

Alimente vedetă ale toamnei

Este bine cunoscut faptul că antioxidanţii au un rol major în prevenirea îmbătrânirii

pielii, iar vitaminele A, C, E prezintă un puternic efect antioxidant, aşadar, iată care sunt alimentele pe care ar trebui să le consumi toamna:

Dovleacul, cartofii dulci (batatele) şi morcovii sunt surse alimentare pentru vitamina A, vitamină care are un rol important în prevenirea uscării pielii şi apariţiei ridurilor.

Broccoli, varza, conopida, sfecla roşie sunt surse importante de vitamina C, având un rol major pentru păstrarea elasticităţii pileii.

Nucile, alunele, cerealele, seminţele de floarea-soarelui sunt surse importante de vitamina E, vitamină care ajută la prevenirea formării radicalilor liberi.

Acestea fiind spuse, dacă ne dorim să ne îmbunătăţim aspectul pielii trebuie să urmăm regulile unei alimentaţii sănătoase, prin consum de cereale integrale, fibre alimentare, antioxidanţi, grăsimi esenţiale omega-3 şi să nu uităm să ne hidratăm corespunzător.

Dacă v-aţi întrebat vreodată ce înseamnă o hidratare corespunzătoare, luaţi în calcul următoare formulă: 35 ml apă plata/kg corp, astfel o persoană care cântăreşte 60 kg va trebui să consume 2,1 L apă/zi.

Sursa: CSID.ro