Din toamnă, certificatele de stare civilă vor fi emise şi în format electronic la Târnăveni
La nivelul municipiului Târgu Mureş a devenit operaţional, începând de miercuri, sistemul informatic integrat prin care se pot emite actele de stare civilă şi în format electronic, iar până în luna septembrie sistemul va fi extins la nivelul întregului judeţ.
„Începând cu 22 mai 2024, la nivelul Municipiului Târgu Mureş este operaţional ‘Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civil’. S-au iniţiat fluxurile pentru înregistrarea actelor de deces, cuprinzând toate scenariile specifice, inclusiv prin transcrierea în registrele de stare civilă române a certificatelor de deces eliberate de autorităţile străine. Sistemul permite eliberarea certificatelor de stare civilă în format fizic şi electronic, conform prevederilor H.G. nr. 255/2024 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare unitară a dispoziţiilor în materie de stare civilă. Cetăţenii pot opta pentru eliberarea concomitentă a celor două tipuri de certificate ori doar a unuia, prin intermediul cererii pe care o semnează în faţa ofiţerului de stare civilă”, a precizat directorul general al Direcţiei Generale de Evidenţă a Persoanelor (DGEP) Mureş, Codruţa Sava, într-un comunicat remis AGERPRES.
Potrivit conducerii DGEP Mureş, certificatele de stare civilă emise electronic se transmit pe e-mail titularului sau persoanei îndreptăţite, dar că „acestea nu au valoare juridică dacă se tipăresc”.
„Certificatele de stare civilă emise anterior, pe suport de hârtie, rămân valabile. Activităţile de trecere în producţie a sistemului informatic se vor derula etapizat, la nivelul tuturor unităţilor administrativ-teritoriale din judeţ, până la data de 24 septembrie 2024”, se mai menţionează în comunicatul DGEP Mureş. AGERPRES