(Foto)Activitate interactivă desfăşurată la Şcoala Gimnazială ,,Avram Iancu” Târnăveni, în cadrul Proiectului internaţional Franţa- România

În perioada 21-30 octombrie  2019, un grup de 7 elevi, reprezentanţi ai Consiliului Municipal al oraşului Ronchin şi însoţitorii lor, de asemenea reprezentanţi ai PRIMARIEI RONCHIN, oraş înfrăţit cu oraşul nostru, au realizat un sejur  în România, descoperind staţiuni montane, obiective turistice şi chiar capitala. Spre bucuria noastră, aceşti copii şi- au arătat interesul de a descoperi sistemul de învăţamânt românesc şi modul în care se desfăşoară orele de limba franceză în România, dar şi să cunoască tineri de vârsta lor, consolidând astfel relaţia de prietenie existentă  între cele doua ţări implicate: Franţa  şi România.

                    Spre bucuria şi onoarea noastră, elevii au ales Şcoala Gimnazială  “ Avram Iancu”  unde, în data de 29.10 2019, au participat la o activitate interactivă alături de elevi din clasa a V-a A, îndrumaţi  de doamna profesoară Florea Monica, cu sprijinul direcţiunii Şcolii Gimnaziale şi al Primăriei Municipiului Târnăveni. În cadrul acestei întâlniri, tinerii au reuşit să se cunoască, prin intermediul unor activităţi interactive, în care au fost implicaţi atât elevii români cât şi cei francezi: au “ţesut” “panza prieteniei” din panglici colorate, au cântat împreună, au realizat puzzeluri şi chiar au “pus în scenă” un scurt moment de teatru de improvizaţie împreună. Prin activitatea realizată s-au atins atât obiective lingvistice, cât şi comunicative şi socio-culturale: utilizarea în exprimare a unor verbe învăţate, utilizarea unor expresii cunoscute pentru a dialoga, a ineracţiona, a face parte dintr-un grup, stabilind relaţii de prietenie.

                 Ambele părti implicate au fost extrem de încântate de colaborare, reuşind ca într-un timp relativ scurt să interactioneze şi chiar sa lege prietenii. Munca în echipe româno-franceze, provocarea la dialoguri, la activităţi şi jocuri interactive în limba franceză, atmosfera destinsă şi ludică, au determinat legarea de prietenii între participanţi, şi progresul de a înţelege şi de a se exprima într-o limbă străină- limba franceză, dar mai presus de toate, s-a depaşit bariera lingvistică, şi studiul limbii franceze a trecut barierele clasei.

            A fost o plăcere şi o onoare să fim alături de prietenii noştri francezi şi ne dorim ca relaţiile bilaterale sa fie consolidate şi în viitor!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.