RecentStirea zileiStiri locale

Lucrările continuă pe autostrada A3 după Cluj, de la Nădășelu

Prima autostradă care va beneficia de finanţare prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) este deja în lucru. Este vorba despre o bucată de circa 42 de kilometri din autostrada Transilvania unde lucrează „la motoare turate” un constructor român, informează Hotnews.ro.

Potrivit sursei citate, deşi proiectul a avut de suferit în urma mai multor alunecări de teren care au avut loc pe traseu, într-o serie de imagini video surprinse de-a lungul anului se vede avansul substanţial făcut în doar 11 luni.   Începând din zona Nădăşelu, acolo unde se termină actuala Autostrada Transilvania în apropiere de Cluj-Napoca, constructorul UMB a început din februarie să lucreze la un segment de circa 42 de kilometri.

Conform contractului, lucrările au termen de execuţie de trei ani, şi asta pentru că este vorba de un teren dificil şi multe zone cu alunecări active. Pe tronsonul Nădăşelu – Zimbor – Poarta Sălajului vor fi construite 26 de poduri şi viaducte cu diferite lungimi, vor fi săpate zeci de deblee la 20-30 de metri adâncime medie, unul din ele ajungând până la 75 de metri, informează Hotnews.ro.

  La începutul anului constructorul UMB intra în teren şi impresiona pe cât de repede a reuşit să contureze şantierul viitoarei autostrăzi în teren: „Incredibil, acum o săptămână nu era nimic aici”   Ulterior, constructorul „şi-a turat motoarele” şi progresul era unul vizibil. Din nefericire, în luna septembrie o alunecare masivă de teren a afectat puternic o parte din şantier, obligând constructorul şi autorităţile să găsească soluţii de remediere.   Acum, un utilizator al forumului peundemerg.ro, Cristian Marius Man, a făcut o selecţie a filmărilor pe care le-a realizat pe şantier în perioada februarie-decembrie 2021 şi le-a pus spre comparaţie într-un clip video care arată exact avansul lucrărilor pe tronsonul de autostradă unde lucrează UMB.    

Tronsonul  de autostradă Nădăşelu – Zimbor, parte a Autostrăzi Transilvania, are o lungime de 30 de kilometri, iar lucrările au început în februarie 2021. Constructor este UMB, care a câştigat şi licitaţia pentru realizarea următorului segment, Zimbor – Poarta Sălajului, pe o lungime de 12 kilometri.   

A3 Nădăşelu – Zimbor:   Sector: SECTIUNEA 3A SI SECTIUNEA 3B, SUBSECTIUNEA 3A2: NADASELU – MIHAIESTI SI 3B1: MIHAESTI ZIMBOR   Lungime: 30.06 km   Antreprenor: Asocierea Spedition UMB – Tehnostrade – Electromontaj   Valoare: 1.39 mld lei (fără TVA) / 9.6 mil euro per km  

Contract semnat: 22 septembrie 2020   Durată: 12luni proiectare + 24 luni execuţie   Data finalizării: Q4 2023    

A3 Zimbor – Poarta Sălajului:   Sector: SUBSECTIUNEA 3B2: ZIMBOR – POARTA SALAJULUI   Lungime: 12,24 km   Antreprenor: Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade   Valoare: 680,40 mil lei (fără TVA) / 11,5 mil euro per km   Contract semnat: 1 iulie 2020   Durată: 12 luni proiectare + 24 luni execuţie   Data finalizării: Q4 2023

Citeste mai mult: adev.ro/r4kfhp

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *