Maria Necşulescu, Jidvei:Estimăm 200 mil. lei din vânzarea de vinuri în 2021

Grupul Jidvei, unul dintre cei mai mari jucători din producţia şi vânzarea de vin din România, operează businessul prin mai multe companii, cea mai mare fiind Jidvei SRL Filiala Alba, cu afaceri de 144 mil. lei anul trecut, minus 25% faţă de 2019 ♦ În total însă, businessul cu vin a crescut până spre 275 mil. lei, conform calculelor ZF pe baza datelor confidas.ro ♦ Jidvei administrează circa 2.500 de hectare de viţă de vie şi anual îmbuteliază aproximativ 18 milioane de litri de vin ♦ Grupul are şi o fermă de animale şi o fabrică de lactate şi activităţi în turism.

„Anul 2020 a fost unul plin de provocări, care ne-a pus tuturor la încercare creativitatea, flexibilitatea şi viziunea pe termen lung asupra unei ecuaţii cu multe necunoscute. Putem spune că 2021 a însemnat o realiniere la linia strategică a companiei. Creşterea vânzărilor cantitative a fost de două cifre (peste 10% – n.red.), pe ambele canale de vânzare (retail şi HoReCa – n.red.), dar cu un avans mai mare pe zona de distribuţie. Acest segment a fost semnificativ afectat în 2020 de restricţiile impuse în sectorul HoReCa“, explică Maria Necşulescu, director general adjunct, Jidvei.

Maria şi Ana Necşulescu, fiicele lui Claudiu Necşulescu, sunt implicate în business şi reprezintă a treia generaţie în această afacere.

Grupul Jidvei, unul dintre cei mai mari jucători din piaţa de profil, e activ în retail – offline şi online; modern, tradiţional şi de specialitate – şi în HoReCa – respectiv restaurante, hoteluri şi baruri, dar şi evenimente precum nunţi sau botezuri.

„Vânzările online şi-au păstrat trendul ascendent, cu toate că în 2020 s-au înregistrat recorduri absolute pentru acest canal. Vinul este prin excelenţă un produs de confort, un produs destinat, cu precădere, socializării, iar tinerii au avut un apetit extins pentru relaţionare, odată cu redeschiderea HoReCa, şi au fost foarte atraşi de vinurile roze şi de cele spumante.“

Creşterea în volum a businessului în 2021 este susţinută şi de o orientare a consumatorilor către produse cu un nivel de preţ mai ridicat, mai ales după primele trei luni din an, spune Maria Necşulescu.

„Din datele pe care le avem până în acest moment, cele mai mari creşteri procentuale le-am înregistrat pentru gamele premium şi super premium.“

Ea adaugă că în anul 2020 au avut de câştigat bandurile care de-a lungul timpului şi-au consolidat notorietatea în rândurile publicului, iar acest fenomen a fost resimţit şi în 2021.

„Anul 2020 ne-a obligat să regândim strategia întregului brand şi am făcut o evaluare obiectivă a segmentelor cu potenţial de generare de venituri şi aici mă refer la rezervele de teren arabil, zootehnia, distilarea, turismul viticol. Totodată, am luat în calcul şi dezvoltarea de produse noi.“

Industria alimentară, farma şi turismul sunt trei direcţii care vor avea o evoluţie pozitivă în perioada următoare, spune ea.

„De aceea, am elaborat un program de investiţii consistent atât pentru dezvoltarea zonei de oenoturism, cât şi pentru identificarea şi valorificarea potenţialului subproduselor oenologice. În acest moment, ne concentrăm intens pe turismul viticol şi extinderea spaţiilor de cazare şi diversificarea activităţilor de agrement la Castelul Bethlen-Haller, precum şi pe restaurarea Castelului Bethlen din Sânmiclăuş.“

Totodată, anul trecut, Jidvei, unul dintre cei mai mari producători de vinuri de pe plan local, a cumpărat o mică fabrică de prelucrare a laptelui de la un producător din judeţul Alba. Grupul are şi ferme proprii de animale, însă producţia este utilizată doar intern. Compania are totodată patru crame la Jidvei, Tăuni, Blaj şi Bălcaciu.

„Consider că una dintre cele mai importante lecţii învăţate în tot acest timp, de când ne desfăşurăm activitatea sub auspicii incerte, a fost faptul că businessul cu vin nu trebuie să reprezinte mai mult de 70% din totalul afacerii.“

Pentru anul 2021 estimăm o cifră de afaceri de 200 milioane de lei doar din vânzarea de vinuri“, spune Maria Necşulescu fără să precizeze evoluţia faţă de anul anterior sau companiile la care face referire.

În prezent, Jidvei administrează circa 2.500 de hectare de viţă de vie dintre care 2.200 de hectare sunt pe rod, iar 300 ha reprezintă investiţii în curs de desfăşurare – plantaţii anul 1 şi anul 2.

Articolul complet pe ZF.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.