Masa de Revelion

Masa din noaptea dintre ani este o mare problemă, tocmai pentru că este nespecifică, nenaturală, mâncare în exces, pe principiul dacă tot am dat banii.

             Credeți sau nu, există încă modalități de a vă bucura de Revelion, alături de prietenii și familie, în timp ce rămâneți fideli la planul dumneavoastră de nutriție! Cheile sunt moderația, alegeri de inspirație sănătoasă.

  1. Un mic răsfăț. Decideți din timp pentru un singur preparat “interzis” pe care doriți neapărat să îl savurați. Aperitiv de lux hipercaloric? Desert? Cocktail? În timp ce pentru restul nopții optați doar pentru alimente sănătoase, apă. Permiteți-vă, să aveți o cantitate moderată din acel preparat pe care îl râvniți cu adevărat. Apoi, mănâncă-l încet și savurati fiecare muscătură și/sau înghițitură.
  • Nu mergeți cu stomacul gol la petrecere. Veți fi tentat să nu gustați din toate preparatele și să faceți excese culinare. Când vă este foame excesiv, poate fi dificil să controlați porțiile și alegeți cu ochii și nu întotdeauna nutritiv. Încercați o gustare care conține atât proteine, cât și fibre.
  • Nu serviți la aceeași masă: aperitiv, supă/ciorbă și fel principal. Și nici într-un caz și desert! Lăsați un minim de 1,5 – 2 ore între preparate.
  • Optați pentru o multitudine de legume crude, sub formă de salate curcubeu, în defavoarea unei fripturi imense cu o garnitură de amidonoase.
  • Folosiţi farfurii cu diametre mai mici – subconştientul ia în considerare o farfurie plină, chiar dacă ea este mai mică în realitate!
  • Alegeți pentru Petrecerea dintre ani, un Restaurant cu meniu tip bufet, astfel încât să nu fiți nevoit să mănânci doar ceea ce vi se oferă la masă. Iar dacă sunteți invitați la o petrecere cu prietenii, asigurați acest tip meniu.

      La Multi Ani cu multă sănătate in 2020!!!

Nutriționist, Carmina Stroia

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.