Munca de acasă şi Job Sharing

Pentru multe persoane, un job care ofera posibilitatea muncii de acasa este unul ideal. Nu trebuie sa faci naveta, sa te imbraci business sau sa construiesti relatii cu colegii de serviciu. Pentru un astfel de program opteaza angajatii cu copii mici si cei cu responsabilitati ce pot fi realizate si in afara locului de munca.

In principiu, acest tip de lucru este compatibil cu joburi ce presupun sarcini de rutina sau interactiune directa minima cu clientii. Astfel, daca munca dumneavoastra presupune lucrul in fata unui computer sau daca va petreceti cea mai mare parte a zilei la telefon, puteti propune aceasta varianta de lucru sefilor dumneavoastra.

Multe organizatii opteaza pentru acest stil de lucru: IBM, Merrill Linch, American Express, Hewlett-Packard. De exemplu, Universitatea New South Wales din Sidney, Australia, are o politica in acest sens.

Coordonatorii programelor si a departamentelor trebuie sa isi dea acordul pentru munca de acasa, aprobarea fiind acordata daca sar ci nile pot fi implinite cu eficienta si daca nu este necesara supervizarea directa.

Job-sharing.

Se realizeaza prin impartirea intre colegi a responsabilitatilor aceleiasi sarcini de munca. Practic, doi angajati impart o pozitie full time, iar salariul si concediul sunt oferite in mod egal.

Marele avantaj al acestui mod de lucru este faptul ca permite pastrarea angajatilor valorosi care nu doresc sau nu mai pot sa mai lucreze cu norma intreaga.

Timp voluntar de pauza.

Este o optiune a angajatului de a-si lua o perioada de pauza, in functie de diverse momente din viata personala, cum ar fi inceperea scolii de catre copii, vacantele copiilor sau pur si simplu nevoia de o vacanta.

Printre manageri a aparut acum cativa ani ideea „anului sabatic, prin care o persoana poate sa isi ia 12 luni de concediu neplatit fara sa isi piarda locul de munca.

Manageri sau simpli angajati, isi dau seama ca viata nu se invarte doar in jurul businessului si cauta sa recupereze timpii morti ai rapoartelor si ai deadline-urilor. Aceste pauze le ofera posibilitatea sa calatoreasca, sa scrie o carte, sa urmeze un MBA sau pur si simplu sa recupereze timpul dedicat serviciului cu familia.

Sursa: Idei de afaceri