NOUL PAŞAPORT EUROPEAN AL COMPETENŢELOR ÎN DOMENIUL HOTELIER

Folosind un nou instrument disponibil pe portalul EURES, persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă pot să specifice competențele pe care le dețin și locul în care le-au dobândit (în cadrul unui sector anume), permiţând angajatorilor să găsească mai uşor şi cu precizie ceea ce caută. Pașaportul competențelor a fost lansat recent pentru sectorul turismului și cel hotelier, care vor fi urmate și de alte sectoare în curând.

Sectorul hotelier este, prin natura sa, un mediu în care experiența internațională, competențele lingvistice și mobilitatea constituie reale avantaje. Cu toate acestea, unei persoane aflate în căutarea unui loc de muncă îi poate fi greu să explice și să dovedească angajatorilor ce atribuții i-au revenit, în practică, pe un anumit post într-o altă țară. În același timp, poate fi dificil pentru angajatori să înțeleagă care sunt competențele pe care le deține un potențial angajat, doar aruncând o privire în CV-ul acestuia. Pașaportul european al competențelor în domeniul hotelier oferă o soluție eficientă și ușor de utilizat.

Mobilitate pentru solicitanții de locuri de muncă

Acest nou instrument multilingv de pe portalul EURES permite persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă să își creeze propriul pașaport al competențelor prin selectarea dintr-o listă a aptitudinilor pe care le dețin – de exemplu, competențe de lucru în bucătărie, de întâmpinare a oaspeților sau de rezervare a unei călătorii cu taxiul. Fiecare competență trebuie asociată locului de muncă sau contextului de formare în care a fost dobândită, ea putând fi validată de angajatorii anteriori sau cu ajutorul diplomelor.

Competențele selectate sunt traduse automat în orice limbă europeană dorită. Candidații care atașează pașaportul competențelor la CV-ul lor pot fi siguri că angajatorii vor înțelege exact ce activități au desfășurat în trecut sau ce au învățat în perioadele de formare anterioare.

Asistenţă pentru angajatorii în căutare de lucrători calificați

Selectând competențele pe care le caută, angajatorii vor obține o triere a pașapoartelor competențelor și a CV-urilor din întreaga Europă, ceea ce le va oferi o selecție extrem de diversă a candidaților care corespund cât mai bine descrierii postului.

La rândul lor, angajatorii care apreciază munca desfășurată de angajații lor îi pot ajuta să-și crească șansele pe piața muncii validând competențele însușite de aceștia în perioada în care au lucrat pentru ei. Astfel, pașaportul competențelor în domeniul hotelier devine o formă modernă a scrisorii de recomandare – simplu, online şi cu posibilitatea de a fi utilizat la o scară mai largă.

Pașaportul competențelor este o inițiativă a EURES și a Comisiei Europene, în colaborare cu HOTREC, confederația asociațiilor care reprezintă hoteluri, restaurante, cafenele și întreprinderi similare din Uniunea Europeană, și cu Federația Europeană a Sindicatelor din Sectoarele Alimentației, Agriculturii și Turismului (EFFAT).

Eures