O femeie din Australia a câștigat la Loto, dar a refuzat să creadă, până când a pățit asta

Au fost numeroase cazuri în care câștigătorii la Loto 6/49 nu și-au încasat banii dintr-un motiv foarte simplu: nu au știut că le-au ieșit numerele și nu s-au dus să revendice premiul. Cu loteriile online precum Grecia Kino 20/80 sau Polonia Keno 20/70 nu există acest pericol, întrucât câștigul intră automat în cont.

Problema cu loteriile „clasice” nu este doar în România, ci peste tot în lume. Ce s-a întâmplat în Australia, chiar înainte de Crăciun, seamănă cu un scenariu de film: o femeie era să rateze un premiu de 200.000 de dolari australieni (aproximativ 120.000 de euro), deși compania organizatoare a jocului de noroc a făcut eforturi disperate să o anunțe că a câștigat.

Biletul a fost jucat în Bullaburra, un oraș aflat la 90 de  kilometri de Sydney. Femeia nu a urmărit extragerea și nu a știut că a dat norocul peste ea. Văzând că nu vine nimeni să ia banii, angajații companiei „The Lott” au căutat în baza de date și au găsit datele de contact ale persoanei care pusese biletul.

Nigerienii sunt de vină…

I-au trimis mai întâi emailuri pe care femeia le-a șters, crezând că este vorba despre o tentativă de înșelăciune. Mai primise, de-a lungul timpului, zeci de mesaje pe internet de la nigerieni care tocmai moșteniseră averi importante și care, evident, erau nerăbdători să le împartă cu necunoscuți.

„Nu m-am gândit nicio clipă că am câștigat. N-aveam nici cea mai mică idee. Am primit mai multe e-mailuri care mă anunțau că am câștigat, dar am crezut că e o fraudă online, le-am șters pe toate”, a declarat câștigătoarea, prin intermediul unui comunicat de presă remis de The Lott. Ea și-a dat seama că nu încerca nimeni să o păcălească abia când a primit o scrisoare oficială de la loterie, în cutia poștală. Dacă nu și-ar fi verificat corespondența în acele zile, ar fi pierdut premiul. 

„A fost o mare surpriză, mai ales înainte de Crăciun, pare complet ireal”, a mai spus femeia în comunicatul amintit. Banii au fost depuși deja într-un cont special și vor fi folosiți „la bătrânețe”.

Deși ștergerea emailurilor era să o coste 120.000 de euro, autoritățile australiene au apreciat că femeia a făcut bine atunci când a tratat cu reticență mesajul primit. Mii de persoane sunt păcălite în fiecare an cu emailuri prin care sunt anunțate că au câștigat ceva, iar pentru încasarea premiului sunt invitate să își divulge date personale.

La nivel internațional, există Ziua Siguranței pe Internet. Ea va fi sărbătorită pe 11 februarie în acest an, având ca scop creșterea gradului de conștientizare  pentru un Internet mai bun și mai sigur, în care tehnologia este folosită nu doar în condiții de siguranță ci și într-un mod responsabil. Publicul țintă este reprezentat de copii, tineri, părinți, profesori, precum și de factorii de decizie, pentru a încuraja toate mediile să se responsabilizeze și să-și canalizeze eforturile pentru crearea unui mediu virtual mai sigur.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.