Portalul municipiului Târnăveni

RecentStiri locale

O nouă fabrică la Reghin pentru Telemeaua de Ibănești

 În prezent, compania procesează zilnic 50.000 de litri de lapte în fabrica din Valea Gurghiului, judeţul Mureş ♦ Produsele sunt comercializate prin parteneri din sectorul HoReCa, dar şi în reţelele de magazine Auchan, Mega Image, Penny Market, Selgros, Cora şi Profi.

Compania Mirdatod Prod, care deţine brandul Telemea de Ibăneşti, din judeţul Mureş, controlat de fraţii Mircea şi David Todoran, dă drumul la producţie în noua fabrică construită în Reghin, cu 7 mil. euro, începând din luna mai şi se aşteaptă la o creştere de 30% a volumului de vânzări în 2020, potrivit reprezentanţilor companiei.

„România este o piaţă prosperă. Consumatorii au început să înţeleagă că este important să mănânci produse sănătoase, chiar dacă sunt mai scumpe. Creşterea cererii a fost principalul motiv pentru care am mărit capacitatea de producţie. (…) În trei luni deschidem fabrica de la Reghin. Triplăm capacitatea de producţie şi ne aşteptăm la o creştere de 30% a volumului de vânzări în 2020“, a declarat pentru ZF Mircea Todoran.

În prezent, compania procesează zilnic 50.000 de litri de lapte în fabrica din Valea Gurghiului, judeţul Mureş. Capacitatea de procesare a noii fabrici va fi de 150.000 de litri de lapte pe zi, iar reprezentanţii companiei spun că îşi doresc o creştere graduală şi sustenabilă a volumului de lapte procesat, ci „nu triplăm capacitatea de pe o zi pe alta“.

Fraţii Todoran au propriile ferme de bovine de lapte, dar colectează lapte şi de la alţi producători locali. Pentru a creşte volumul de lapte procesat, ei îşi propun să crească efectivele din fermele proprii, dar şi numărul producătorilor cu care colaborează. „Am început să semnăm contracte noi.“

Compania Mirdatod Prod, înfiinţată în 1994 ca o afacere de familie şi administrată încă de la început de fraţii Todoran, produce acum peste 40 de sortimente de lactate, precum caşcaval, telemea, brânză de burduf, urdă, smântână, brânză de vaci, brânză topită, rulade afumate cu condimente, rulade cu urdă şi mărar şi unt. Telemeaua de Ibăneşti este recunoscută ca produs tradiţional românesc, în Uniunea Europeană, prin Denumire de Origine Protejată (DOP) va extinde gama de produse. „Ne dorim să extindem gama de produse şi vom face iaurturi, dar şi alte specialităţi din lapte. Vrem să facem produse 100% româneşti, din lapte produs în România. Pe gândirea asta am crescut, iar în fiecare an am avut creşteri de 15-30% ale vânzărilor. În 2019, am avut o cifră de afaceri de 9 milioane de euro“, a mai spus Mircea Tudoran. În 2018, compania a avut o cifră de afaceri de 8 milioane de euro, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe, astfel, anul trecut, a înregistrat o creştere de 12,5% a veniturilor, conform calculelor ZF.

Compania are 150 de angajaţi, însă antreprenorul spune că ar mai avea nevoie de forţă de muncă, dar este dificil să găsească, motiv pentru care o bună parte din activităţi au fost automatizate. „Am investit foarte mult în tehnologie, pentru că nu avem oameni, însă înlocuim erorile umane şi dăm liniaritate produselor.“

Produsele sunt comercializate prin parteneri din sectorul HoReCa, în restaurante, hoteluri, băcănii sau magazine de cartier din judeţele Harghita, Cluj şi Sibiu, din vecinătatea actualei fabricii de producţie. Totodată, la nivel naţional, compania vinde în reţelele de magazine Auchan, Mega Image, Penny Market, Selgros, Cora şi Profi.

O cotă foarte mică din produse a fost exportată în ultimii ani peste graniţe, „pentru că străinii sunt naţionalişti“. Antreprenorul spune că mare parte din români încă nu citesc eticheta produsului şi nici nu iau în calcul raportul calitate – preţ atunci când pun un produs în coşul de cumpărături. „Laptele la poarta fermei este în medie de 1,4-1,5 lei, iar pentru a face o bucată de caşcaval ai nevoie de 10 litri de lapte. Numai laptele, fără transport, procesare şi distribuţie costă 14-15 lei. Caşcavalul cu 10 lei nu are cum să fie făcut 100% din lapte.“

Anul trecut, produsele Telemea de Ibăneşti au plecat spre ţări ca Anglia, Germania sau Italia. „Anul acesta vrem să ne concentăm mai mult pe export, în ţările din Uniunea Europeană.“

ZF

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *