RecentStirea zileiStiri locale

Peste 500 de anchete sociale la Târnăveni pentru încadrarea în grad de handicap

În cadrul Compartimentului Asistenți personali pentru persoane cu handicap grav, erau în evidență la data de 31.12.2024, un număr de 269 persoane încadrate în grad de handicap grav, dintre care, conform Legii nr.448/2006, republicată, privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor ca handicap, art. 42 alin. (4) şi (5), 249 dintre acestea au optat pentru indemnizație de însoţitor și 20 persoane şi-au exprimat opțiunea de a beneficia de asistent personal.

Asistenții personali ai persoanelor cu handicap, au faţă de persoana cu dizabilități, pentru care au fost angajați, o serie de obligații stabilite în mod expres prin lege, şi anume: să semneze un angajament ca act adițional la contractul individual de muncă, prin care îşi asumă răspunderea de a realiza integral planul de recuperare pentru copilul cu handicap grav, respectiv planul individual de servicii pentru adultul cu handicap grav, să presteze pentru persoana cu handicap grav toate activităţile şi serviciile prevăzute în contractul individual de muncă, fişa postului şi în planul de recuperare pentru copilul cu handicap grav, respectiv în planul individual de servicii al persoanei adulte cu handicap grav, să trateze cu respect, bună credinţă şi înţelegere persoana cu handicap grav şi să nu abuzeze fizic, psihic sau moral, de starea acesteia, să ne comunice în termen de 48 ore, orice modificare survenită în starea fizică, psihică sau socială a persoanei cu handicap grav şi alte situații de natura să modifice acordarea drepturilor prevăzute de lege.

Pentru orice situație verificată din proprie iniţiativă sau la sesizarea unor terți, s-a procedat la efectuarea unui raport de evaluare sau a unei anchete sociale, cu propuneri de continuare a activității asistentului personal, sau de încetare a activității acestuia, în funcție de cele constatate. Astfel că, în urma cererilor înaintate pentru întocmirea dosarelor de încadrare în grad de handicap, precum şi a solicitărilor venite din partea Direcției Generale de Asistență Socială şi Protecția Socială Mureş, în anul 2022 au fost întocmite un număr de 510 anchete sociale.

Totodată, cu ocazia vizitei la domiciliul persoanei cu nevoi speciale, nu s-au constatat abateri de la normele de disciplină a muncii ale asistentului personal şi nici încălcări ale obligațiilor prevăzute în contractul individual de muncă al acestuia.

De asemenea, până la această dată, nu s-au înregistrat reclamații din partea bolnavului, cu referire la modul de îngrijire de către asistentul personal.