Pfizer și Moderna cresc prețurile vaccinurilor vândute Uniunii Europene. Cât costă o doză

Pfizer a crescut prețul vaccinului anti-COVID-19 cu mai mult de 25%, iar Moderna, cu mai mult de 10% în ultimele contracte de aprovizionare a Uniunii Europene cu seruri împotriva noului coronavirus, pe fondul unor probleme în Europa legate de furnizare a dozelor și de efectele secundare ale produselor firmelor rivale, informează Financial Times.

Noul preț pentru un vaccin Pfizer a fost de 19,5 euro față de 15,5 euro anterior, conform unor secțiuni din contract, anunță Financial Times. Conform contractelor, prețul unui vaccin Moderna a fost de 25,5 dolari pe doză, față de aproximativ 22,6 dolari (19 euro) în prima tranzacție de achiziții publice. Totuși prețul vaccinului Moderna este mai mic decât se convenise anterior între părți, 28,5 dolari, deoarece comanda a crescut, potrivit unui oficial care a avut acces la negocieri. Oficialul a spus că aceste companiile și-au valorificat puterea de piață și au desfășurat „retorica obișnuită”, conform căreia vaccinurile funcționează astfel încât să crească „valoarea”.

Condițiile tranzacțiilor încheiate anul acesta pentru un total de până la 2,1 miliarde de doze până în anul 2023 au fost renegociate, după ce datele din faza 3 au arătat că vaccinurile „mRNA” ale celor două companii aveau rate de eficacitate mai mari decât vaccinurile mai ieftine dezvoltate de Oxford/AstraZeneca și Johnson & Johnson. Cele două companii și-au modificat vaccinul ARNm pentru a viza varianta Delta și vor începe testarea pe oameni luna aceasta. În aceste condiții, Pfizer și Moderna vor obține cele mai mari profituri la nivel global din vânzarea vaccinurilor anti-COVID-19.

Moderna, care a primit fonduri guvernamentale americane pentru a-și dezvolta vaccinul, va dezvălui joi ce venituri a realizat în al doilea trimestru al anului. Compania a prognozat în luna mai venituri totale în 2021 de 19,2 miliarde de dolari, dar această estimare ar putea crește săptămâna aceasta. Firmele plătesc 30 de dolari pentru cele două doze necesare în Europa și SUA pentru imunizarea unei persoane.

Compania americană Pfizer a câștigat 11,3 miliarde de dolari în prima jumătate a acestui an din serul anti-COVID pe care l-a dezvoltat împreună cu BioNTech din Germania și săptămâna trecută și-a ridicat prognoza de vânzări pentru 2021 de la 26 de miliarde de dolari la 33,5 miliarde de dolari. Vânzările totale ale Pfizer au crescut cu 86% în al doilea trimestru, dar cu doar 10%, dacă sunt eliminate vânzările de vaccinuri anti-COVID, informează The Guardian.

Analistul Morningstar, Damien Conover, a declarat că această creștere a vânzărilor va fi încetinită în următoarele 12 luni, pe măsură ce cererea de vaccinuri se îndreaptă către piețele emergente, unde prețurile sunt mai mici. „Pe termen mai lung, ne așteptăm la un compromis. Potențialul de creștere există, dacă apare o cerere mai mare de rapeluri sau dacă se dezvoltă noi vaccinuri pentru variantele de coronavirus”, a spus Damien Conover.

Succesul comercial al celor două companii contrastează cu veniturile realizate de AstraZeneca și Johnson & Johnson, care au ales calea non-profitului. Astfel, AstraZeneca percepe între 4,30 și 10 dolari pentru două doze, în timp ce J&J a fost plătit în SUA cu 10 dolari pe doză unică de vaccinul anti-COVID În iunie, analiștii au estimat că piața globală a vaccinurilor ar putea valora 70 de miliarde de dolari în 2021, dar cifra ar putea fi mai mare, pe măsură ce varianta Delta a coronavirusului se răspândește și oamenii de știință dezbat dacă va fi nevoie de încă un vaccin pentru imunizarea populației.


Citeşte întreaga ştire: Pfizer și Moderna cresc prețurile vaccinurilor vândute Uniunii Europene. Cât costă o doză

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.