Alimentatie sanatoasaRecentStiri locale

Postul Paștelui, sau cel mai strict post de peste an

Este cel mai aspru post de peste an, având o durată de 40 de zile și poate fi o modalitate de a scapa de kilogramele în plus acumulate în perioada iernii, ajutându-te să obții greutatea ideală sau o greutate la care te simți bine și te poți menține și în același timp să îți încarci organismul cu minerale și vitamine

Ce mâncăm în Postul Mare?

Care sunt produse ideale recomandate consumului în această perioadă și elementele cheie ale sănătății și greutății pe care vrei să o atingi sau să o menții?

Meniul postului, include proteine vegetale, vitamine, minerale și fibre.

   Sănătatea organismului nostru depinde, în cea mai mare parte, de ce mâncăm zilnic și de diversitatea culinară. Punctul forte este cantitatea, combinațiile, orele meselorși un aport caloric echilibrat.

Este esențial să înțelegi să optezi pentru un curcubeu în farfurie, fără a te infometa sau a mânca ¾ din farfurie carbohidrați, precum au tendința majoritatea persoanelor, sausă adopte o dietă prepoderent glucidică, pentru a suprima senzația de foame, depășind necesarul zilnic, cu efecte asupra cântarului – kilograme nedorite în plus.

Recomand cu încredere să includeți în meniul zilnic, legume non amidonoase și fructe proaspete, fructe oleaginoase, grăsimi sănătoase, în defavoarea făinoaselor și a dulciurilor concentrate, fie ele marcate ca și produs de post.

Înlocuiți excesul de cartofi, pâine, paste făinoase, orez cu surse de proteine vegetale – linte, mazare, fasole, bob, edamame, ciuperci, spanac, broccoli, conopidă, alune, unt de arahide sau alte unturi vegetale, tofu, soia, năut. Astfel – îți asiguri o sațietatea organismului și un boost al sistemului imunitar de asemenea.

    Aș trage un semnal de alarmă asupra lactatelor vegetale, atenție să nu conțină zahăr. Și chiar îți sugerez, având în vedere posibilitatea mai multor carențe, să cautați lactate pe bază de plante, fortificate cu Calciu și Vitamina D, sau chiar să îți faci propriul tău lapte vegetal acasă, foarte simplu.

Pași:

  1.  hidratezi peste noapte nucile/semințele/fulgii de ovăz (1 cană 240 ml) în apă călduță – 2 căni (240 ml).
  2. Dimineața mixezi compoziția în blender.
  3. Optional poți adăuga păstaie de vanilie Bourbon bio și îndulcitor natural.
  4. Storci compoziția bine blendurită cu ajutorul unui tifon.
  5. Lichidul obținut este lapte vegetal sănătos fără aditivi, zaharuri, conservanți.
  6. “reziduurile” rezultate, sunt nuci/semințe/fulgi de ovăz hidratate/ți care pot fi baza unui delicious cheesecake.

Desertul sau gustările sănătoase dintre mese pot consta în cateva fructe proaspete, sau uscate – oleaginoase,  nuci, alune, semințe, iaurt vegetal, hummus și batoane de legume; rondele de orez expanadat, cu unt de nuci sau deserturi pregătite în casă – atenție mare la dulciurile vegane și raw vegane sunt aspectuoase, dar la o simplă privire per ansamblu, sunt delicioase, este greu să te abții la o singură bucată, sunt hiper-calorice și astfeldacă nu există un echilibru, vei reuși ușor să înclini balanța caloriilor zilnice în defavoarea ta! De asemenea, produsele de panificație și patiserie de post conțin un număr ridicat de carbohidrați, grăsimi hidrogenate, care sunt descompuse la nivel sangvin în zahăr/zaharuriși pot contribui la creșterea greutătii atunci când sunt consumate în exces.

    Fii atent la eticheta produselor de post. Citirea și înțelegerea etichetei alimentare, conținutul produselor pe care le consumi și de asemenea despre porția recomadată și porțiile totale din pachet.

     Am nevoie de suplimente alimentare pe perioada postului?

Vitamina D.Pentru că vei avea nevoie de rezerve de Calciu, poți opta pentru un supliment de vitamina D, care te ajuta să fixezi în organism, Calciul.Vitamina D, ajută la funcționarea optimă a sistemului imunitar, oferă protecție împotriva infecțiilor și reduce riscul de îmbolnăviri.

Complex de vitamina B. Pentru că microflora sintetizează vitamina B, vei avea nevoie de un complex de vitamina B în perioada Postului. Menține sănătatea sistemului nervos, conferă un tonus bun și dă vigoare corpului – este vitaminizant, tonic, stimulent, remineralizant, anti-toxic și imunostimulent.

Magneziu și B6.  Susțin funcțiile psihologice și nervoase la cote normale. Se recomandă mai ales când modifici alimentația, iar asta poate da stări de nervozitate, iritabilitate, anxietate, oboseală, amețeli.

Vitamina B12. Este vitală pentru sânge, creier, energie și concentrare, de aceea trebuie să-ți asiguri zilnic necesarul, mai ales dacă ești vegetarian sau ții post.Aportul inadecvat de B12 poate cauza anemie și deterioarea sistemului nervos.B12 se găsește doar în produsele animale (scoici, ficat, rinichi, pește, caracatiță), așadar, vegetarienii și cei care postesc pentru a-și asigura necesarul de vitamină B12, suplimentează cu supliment de Vitamina B12.

Biolog, nutriţionist Carmina Stroia

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *