Provocările cu care se confruntă comerţul local

Lanţurile mari de magazine dar şi cele chinezeşti afectează activitatea comercianţilor locali. Dacă marii retaileri au în spate un sistem logistic bine pus la punct, chinezii au parte de sprijin din partea statului chinez care îşi continuă expansiunea globală pe toate căile. De asemenea, ofertele Mall-ului din Târgu Mureş, care va fi completat în luna martie de un al doilea spaţiu comercial deschis tot la Târgu Mureş, reprezintă concurenţi puternici pentru comercianţii din Târnăveni.

Cifra de afaceri din co­merţul cu amănuntul, cel mai important indi­cator pentru consumul privat, a urcat în România în primele 11 luni din 2019 faţă de aceeaşi perioadă a lui 2018 cu 7%. Avansul a fost impulsionat de vânzările de produse nealimentare, care au consemnat o creştere de 8,5% în perioada ianuarie-noiembrie 2019, prin comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului precedent, arată datele Institutului Naţional de Statistică (INS).

Datele INS indică o creştere a vânzărilor de bunuri alimentare, băuturi şi tutun în primele 11 luni ale anului trecut de 5,6%, în vreme ce avansul vânzărilor de carburanţi a fost de 6,6%.

De creşterea veniturilor s-au bucurat însă marile lanţuri de magazine şi cu mici excepţii, comercianţii locali. Situaţia nu este una roză pentru localnicii care se vor confrunta anul acesta cu noi dechideri de magazine ale unor mari retaileri internaţionali, cel mai important dintre aceştia fiind supermarketul Kaufland, care ar putea finaliza în 2020 magazinul de la Târnăveni şi unde pe lângă tradiţionalul supermarket vor mai exista şi alte spaţii oferite de regulă tot unor mari companii.

Singura şansă de supravieţuire pentru comercianţii locali va fi adaptarea continuă şi apropierea de client, care o pot realiza mult mai bine decât multinaţionalele.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.