Portalul municipiului Târnăveni

RecentStirea zileiStiri locale

Raportul de activitate al Poliției locale pe anul 2023

În urma controalelor și și a acțiunilor desfășurate de Compartimentul de Protecția mediului au fost înregistrate și soluționate solicitări și sesizări ale cetățenilor după cum urmează:

  • Acțiuni efectuate pe linie de mediu – 331;
  • Sesizări cetățeni – 20;
  • Soluționate – 20;
  • Sancțiuni –28.
     De asemenea s-au întreprins un număr de 10 acțiuni , alături de firmele de ecarisaj în vederea capturării de pe domeniul public a 75 de câini comunitari .

Compartimentul Control Comercial și-a concentrat activitatea îndeosebi pe verificarea activităților de comerț desfășurate în piața agroalimentară Avram Iancu și piața Obor,având totodată în vedere verificarea comercianților care solicită închirierea domeniului public,precum și verificarea societăților de pe raza municipiului cu privire la respectarea orarelor de funcționare aprobate. O altă prioritate a fost combaterea comerțului stradal.

În urma controalelor și a acțiunilor desfășurate,au fost înregistrate și soluționate solicitări și sesizări ale cetățenilor după cum urmează:

  • Acțiuni efectuate – 385;
  • Sesizări cetățeni – 20;
  • Soluționate – 20;
  • Sancțiuni –11;
  • Avertismente – 235;
  • Comunicări,invitații,adrese distribuite din partea Compartimentului
    Organizare Control Activități Economice – 434;
  • Au fost verificate un număr de 37 de vehicule care efectuează
    activitate de transport public de persoane în regim TAXI.

Compartimentul Disciplina în Construcții și Afișaj Stradal
 S-au efectuat verificări împreună cu serviciul de specialitate din cadrul Primăriei cu privire la proprietarii clădirilor și terenurilor care se află într-o stare avansată de degradare de pe raza municipiului,luând totodată împotriva acestora măsurile legale care se impun;
 S-au urmărit și verificat împreună cu serviciul de specialitate ,efectuarea lucrărilor pentru care s-au obținut permise de spargere sau autorizații de construire ;
 S-a verificat în permanență respectarea normelor legale privind afișajul stradal și orice altă formă de afișaj/reclamă;
 S-au afișat la avizierele Primăriei afișe și flayere de informare pentru diverse activități;
 Verificarea și interzicerea depozitării pe domeniul public a materialelor rezultate în urma lucrărilor de construcție;
 La nivelul acestui compartiment s-au înregistrat și soluționat un număr de 46 de reclamații și sesizări

Compartimentul Evidența Persoanei
 Acest compartiment își desfășoară activitatea în permanentă în legătură cu SPCLEP Târnăveni (Evidența Persoanei);
 S-a acționat pentru punerea în legalitate a persoanelor cu acte de identitate expirate,lipsa unor documente,pierderea actelor de identitate, precum și a minorilor cu vârsta de peste 14 ani,care nu dețin acte de identitate;
 S-a asigurat sprijin cu personal din cadrul Poliției Locale,în zilele cu o fluență mai mare de persoane – 190 acțiuni;
 Cooperarea cu alte autorități competente în vederea verificării,la solicitarea acestora,a unor date cu caracter personal,cu respectarea reglementărilor legale în acest sens – 108 acțiuni;
 – s-a însoțit personalul SPCLEP la Spitalul Municipal Gheorghe Marinescu,secția Psihiatrie pentru întocmirea documentelor de identitate a persoanelor internate,dar și la domiciliul persoanelor nedeplasabile;
 În relația cu Spitalul Municipal Gheorghe Marinescu, la solicitarea justificată a direcțiunii,s-au efectuat verificări în teren și s-a luat legătura cu aparținătorii bolnavilor internați ,în vederea stabilirii identității acestora sau în vederea externării lor – 37 acțiuni;
 În relațiile cu Școlile Gimnaziale, au fost executate 20 de acțiuni ,în urma adreselor prin care s-a solicitat luarea legăturii cu cu susținătorii legali ai elevilor pentru a fi înștiințați de activitatea și comportamentul școlar al acestora;
 S-a dispus constatarea stării de fapt în cazul a 51 de contravenienți, în vederea executării sancțiunii contravenționale,a obligării de a presta activități în folosul comunității.

Compartiment Acces Bază de Date
 Activitatea de monitorizare permanentă a domeniului public se realizează prin intermediul sistemului de supraveghere video compus din 155 camere de supraveghere ,dintre care 5 camere pentru identificarea plăcuțelor de înmatriculare a vehiculelor;
 Monitorizarea și controlul zonelor este asigurată de 5 polițiști locali-operatori,formați specific,care asigură un regim de lucru operativ continuu;
 Scopul acestei conexiuni permanente de tehnică și factori,are la bază creșterea operativității și a răspunsului la evenimente și solicitări,precum și o activitate generală de prevenire desfășurată zilnic în zonele și sectoarele de responsabilitate;
 Pentru sprijinirea activităților de identificare și cercetare a unor situații sau fapte de natură infracțională de către organele judiciare,s-a reglementat un protocol de cooperare și colaborare între Primăria Municipiului Târnăveni și Poliția Municipiului Târnăveni,care reglementează accesul organelor de poliție în centrul de monitorizare video,precum și diseminarea datelor și informațiilor solicitate de organele judiciare ,cu condiția ca acest protocol să se realizeze doar în
condiții de confidențialitate,siguranță și legalitate;
 Acest compartiment menține legătura în permanență și coordonează efectivele din teren în vederea soluționării operative a tuturor sesizărilor și având ca obiect de activitate următoarele atribuții:

  • Înregistrarea tuturor mesajelor și solicitărilor telefonice;
  • primirea,înregistrarea și distribuirea sesizărilor primite de la cetățeni;
  • monitorizarea și supravegherea video a unui nr.de 155camere de luat vederi;
  • efectuarea de verificări în baza de date a MAI;
  • menținerea permanentă a legăturii cu efectivele din teren;
  • transmiterea și urmărirea executării dispozițiilor primite din partea conducerii;
  • asigurarea schimbului de informații operative,atât în cadrul instituției cât și cu instituțiile
    colaboratoare –Poliție,Jandarmerie,ISU;
  • anunțarea conducerii instituției în cel mai scurt timp,indiferent de ora la care s-au produs,a
    situațiilor deosebite sau a evenimentelor grave produse pe raza municipiului;
  • asigură instruirea personalului la intrarea în serviciu cu tematica zilnică;
  • întocmesc rapoarte individuale de activitate și ține evidența proceselor verbale întocmite;
  • planifică și efectuează pontajul lunar al personalului;
  • gestionează bunurile Poliției Locale și asigură echipamentul corespunzător pentru fiecare
    lucrător;
    Pe tot parcursul anului 2023 s-au efectuat :
  • verificări persoane în baza de date M.A.I. – 491;
  • vizionări imagini pe camerele de supraveghere – 209;
  • stocări imagini pe suport electronic – 58;
  • alte aplicații în aplicația CID(Circulația Internă a Documentelor) – 1326.

Raportul complet poate fi văzut AICI