Reînnoirea obiectelor vechi, o afacere profitabilă


Reinnoirea unor obiecte vechi cu design original este afacerea a doua doamne din Milano, intre artizanat si arta.

“Schimbarea infatisarii” este numele activitatii inventate acum doi ani de Rezzonica Castelbarco si Cristina Magliano. Poate fi schimbata infatisarea unor piese vechi de mobilier, cumparate de la targuri, pe care Castelbarco si Magliano le reelaboreaza, refacandu-le capitonajul, arcurile, tapiteria.

“Nu arunc nimic, dimpotriva: dintotdeauna mi-a placut sa reinnoiesc obiectele, fiindca mi-au stimulat fantezia si gusturile”. La Milano, dupa ce s-a licentiat si a avut grija de proprii ei copii, Rezzonica se decide sa isi transforme hobby-ul recuperarilor intr-o activitate: gaseste o asociata, Cristina, care ii impartaseste interesele, gusturile si vointa de a realiza ceva.

Cutreiera targurile, achizitioneaza marfa in valoare de un milion, inchiriaza un laborator de 40 de metri patrati ticsit de mobila si aparatura.

Pe scurt, din vorba in vorba, arhitecti, designers, decoratori de interioare si oameni obisnuiti incep sa frecventeze “Schimbarea infatisarii”, pentru a cumpara piese originale. Daca lasi de-o parte oboseala fizica, reinnoirea unei piese de mobilier este profitabila: un fotoliu care a costat 50.000 de lire intr-un targ, dupa refacerea sa in colaborare cu un tapiter, poate fi vandut cu un pret intre 200 si 600 de mii de lire.

In cazul in care fotoliul are un design mai deosebit, pretul poate fi triplu. Cand si-au dat seama de cat de bine merge afacerea, Rezzonica si asociata sa au inchiriat un laborator mai mare (150 mp), inaugurat in 2009, cand au invitat ziaristi, arhitecti si prieteni.

“Am trimis o mie de invitatii, dar au venit cam 400 de persoane. In zilele ce au urmat multi invitati ne devenisera deja clienti”, spune Rezzonica.

Mici investitii la inceput, bun gust, dorinta de munca si inclinatia spre relatii publice: iata micile secrete ale “Schimbarii la fata”.

Sursa: Idei de Afaceri