Sfatul nutriţionistului: Necesarul hidric in sezonul estival

Cu siguranță necesarul de lichide crește în timpul verii datorită temperaturii exterioare mai mari și a transpirației mai abundente. Apa este principala sursă de hidratare, dar nu inseamna ca e singura.

Nu trebuie să vă faceți griji daca niciodata nu aveti senzație de sete. Corpul uman este fin reglat pentru a semnala prin stimulul de sete nevoia de apa inainte de a fi  deshidratat.

Deshidratarea reala (CLINICA) este atunci cand organsimul a pierdut lichide multe din cauza unor boli , transpiratie excesiva, situatii deosebite, naufragii, incapacitatea de a bea .

   Spoturile publicitare ne indeamna sa consumam minim 2l de lichide pe zi. Eu sunt de parere ca necesarul de apa depinde de:

Vârstă


Activitate fizica


Greutate corporala


Nivelul de sudoratie


Starea de sanatate


Utilizarea de medicamente


Mediu (climă)

Prima metoda de evaluare este cea bazata pe necesarul caloric zilnic, fiind apreciata la 1 mililitru pe calorie, deci:

  •  Daca aveti nevoie de 1800 kcal aveti nevoie de 1800 ml apa
  •  Daca aveti nevoie de 2200 kcal trebuie sa aveti 2200 ml apa.

Surse de apa din alimentatie:

   Fructele si legumele contin o mare cantitate de apă, deci o dieta cu o multime de fructe si legume ofera, de asemenea, o cantitate semnificativă de apă.

Legume non amidonoase contin 95% apa (ex 300 gr rosii = 285 g apa)

Fructele – pepene verde si galben 85 si 90 %

Carne slaba si peste 65% apa

Branzeturi proaspete 60-80% apa

Se estimeaza ca aproximativ 20% din necesarul de apa este furnizat de alimente.

Greutatea totală a corpului uman este cuprinsă între 45 și 70% apă, conform Asociației Naționale de Forță și Condiționare. Cu cât faceti activitate fizica mai mult sau mai intensa și cu cât mai mult țesut muscular aveți mai multă apă în corpul dvs., deoarece mușchii sunt 70% apă. Apa este cea mai mare componentă a corpului, astfel hidratarea adecvată este vitală pentru sănătatea și performanța dumneavoastră.

 Carmina Stroia
Nutritionist specializat in Testari Genetice, Nutritie clinică si comunitara 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.