Straco cere daune de 461 milioane lei după rezilierea contractului pe lotul Cheţani – Câmpia Turzii

Constructorul român Straco cere daune de 461 milioane lei, după rezilierea contractului dispusă de CNAIR pe lotul Cheţani – Câmpia Turzii de pe Autostrada A3 Transilvania.

Daunele solicitate reprezintă contravaloarea revendicărilor pe care administratorul trebuie să le recupereze din determinarea falimentului. Tribunalul Bucureşti a admis, luni 22 martie, contestaţia depusă de compania Straco Grup SRL privind rezilierea de către CNAIR a contractului pentru tronsonul Cheţani-Câmpia Turzii de pe Autostrada Transilvania.   Deciza este executorie, însă poate fi atacată cu apel. Contractul a fost reziliat de CNAIR pe 11 martie, după ce ministrul Transporturilor Cătălin Drulă anunţa că progresul în ultimele cinci luni a fost de doar 1%.

După rezilierea contractului, CNAIR va elabora o nouă documentaţie de atribuire în vederea relicitării acestui contract pentru finalizarea lucrărilor de construcţie a acestui sector de autostradă.

Potrivit ministrului, pe sectorul Cheţani-Câmpia Turzii din A3, progresul în ultimele 5 luni a fost 1% astfel, CNAIR a reziliat astăzi contractul cu constructorul. „Cu lucrări începute în anul 2016, dar ajunse în 2021 abia la stadiul de sub 40%, nu putem face performanţă în dezvoltarea infrastructurii şi a României, în general”, a scris, joi, pe Facebook, Cătălin Drulă.  

Este soluţia pe care CNAIR a încercat din răsputeri să o evite, pentru că relicitarea restului de tronson presupune nişte proceduri de relativă durată. Însă nu mai putem priva România de acest sector din autostrada A3. Avem nevoie de infrastructură urgent. Istoria acestei licitaţii, derulate în 2015, este şi o lecţie despre acceptarea unor oferte subevaluate de companiile participante. Valoarea licitată de compania câştigătoare a fost de 280 milioane lei, pe când estimarea iniţială pentru acest lot de 15,7km era de 620 de milioane lei. Termenele erau de 4 luni proiectare şi 12 luni execuţie pentru un segment de autostradă în relief foarte uşor”, a mai scris Drulă.   Potrivit acestuia, în acest moment, pe şantier nu se lucrează deloc, iar lucrările deja executate încep să se degradeze.

Sursa: adevarul.ro

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.