Top 7 intrebari despre legume si fructe care sunt recomandate pentru sezonul rece

  1. Ce beneficii are asupra organismului consumul de broccoli? Ce vitamine contine, de ce este bine sa-l consumam?

   Este o legume bogată în zeci de substanțe nutritive, fibre dietetice, folati, minerale precum magneziu, zinc, vitamin: C, A, E, K, carotenoizi, luteina, zeaxantina, beta-caroten,alti antixodanti,

Contine omega-3 care este antiiflamator

   Broccoli conține niveluri ridicate atât de calciu, cât și de vitamina K, ambele fiind importante pentru sănătatea oaselor și pentru prevenirea osteoporozei.

 De asemenea, broccoli este ideal in sustinerea detoxifierii optime la nivelul ficatului, mai ales cand exista polimorfisme in faza I sau II ale detoxifierii si recomand consumul a 3-4 portii generoase de 300g/saptamana.

  •   Aportul in alimetatie – previne cancerul, promoveaza o piele stralucitoare, datorita antioxidantilor, ochi santosi (vitamina A), Scade ldl colesterolul, imbunateste sistemul circulator, regleaza TA

   Modul ideal pentru prepararea cruciferelor este sote, deoarece permite conservarea intactă a culorii, gustului, aromei si rămân crocante. Se mai pot prepara si la aburi.

  • Ce beneficii are asupra organismului consumul de lamaie? Ce vitamine contine, de ce este bine sa le consumam?

Lamaile dupa cum stiti deja sunt o sursa excelenta de vitamina C, mai contin vitamina A, complex de B-uri, sursa excelenta de potasiu, fosfor, magneziu, flavonoide – care sunt antioxidanti cu rol de eliminare a radicalilor liberi din organism, care produc daune la nivelul celulelor si pot provoca diverse tipuri de cancere.

              Vitamina C joacă un rol vital în formarea colagenului – de la nivelul pielii,

              Iar combinarea alimentelor bogate in Vitamina C cu alimente bogate in fier, maximizeaza capacitatea de absortie a fierului si in plus contribuie la mentinerea sistemului imunitar sanatos.

  • Ce beneficii are asupra organismului consumul de cartofi? Ce vitamine contine, de ce e bine sa consumam?

Cartofii sunt o sursa generoasa de o minerale si vitamine: A, B,C minerale; fosfor, calciu, potasiu, magneziu, mamgan, protein.

Cartofii sunt bogați si în compuși precum flavonoizi, carotenoizi și acizi fenolici.

   Studiile au demonstrat abundenta in antioxidanti a cartofilor mov, de pana la 3 ori mai multi antioxidanti decat in cazul cartofilor albi. Acest lucru îi face potențial mai eficienți la neutralizarea radicalilor liber

Regleaza TA, imbunatatesc sanatatea creierului, promoveaza o digestive sanatoasa

Bogat în calciu și fosfor, cartofii ajută la întărirea oaselor

Stimuleaza producerea de colagen, care sustine o piele sanatoasa.

  • Ce beneficii are asupra organismului consumul de avocado? Ce vitamine contine, de ce e bine sa consumam?

Vitamina C, K, complex de B uri, potasiu, vitamina E, cantitiati mai mici de magneziu, mangan, cupru, fier, zinc, fosfor.

1 fruct contie 7 gr de fibre, 16g grasimi sanatoase.

Avocado nu contine colesterol sau sodiu si sarace in grasimi saturate.

Grăsimile din avocado sunt acidul oleic – un acid gras monosaturat, care este, de asemenea, componenta principală a uleiului de măsline și se crede că este responsabil pentru unele dintre beneficiile sale pentru sănătate.

  • Reduceți semnificativ nivelul colesterolului total.
  • Reduceți trigliceridele din sânge cu până la 20%.
  • Reduceți colesterolul LDL cu până la 22%.
  • Creșteți colesterolul HDL (bun) cu până la 11%.
  • Imbunataste digestia
  • Ce beneficii are asupra organismului consumul de portocale? Ce vitamine contine, de ce e bine sa le consumam?

Portocalele sunt o sursa exceptionala de vitamina C. Un singur fruct contine 116,2% din VZR. O doza optima de vitamina C este asociata cu un risc redus de cancer de colon, deoarece ajuta la atingerea scorului ORAC de 5000 unitati si combat radicalii liberi, care cauzeaza daune la nivelul AND-ului nostru.

Sistem imunitar sănătos – Vitamina C, care este vitală și pentru buna funcționare a unui sistem imunitar sănătos.

          Ajuta pielea sa isi mentina elasticitatea prin aportul ideal de vitamina C

          Magneziul din acest fruct promoveaza o inima sanatoasa prin controlul TA

         Fiind bogate portocalele în vitamine B6, ajută la susținerea producției de hemoglobina si astfel rezulta absortia fierului din alte alimente intr-un mod optim.

    Fibrele din portocale ajută prin menținerea nivelului de zahăr din sânge sub control, făcând astfel portocalele o gustare sănătoasă pentru persoanele cu diabet. 

Alcalinizează corpul. – În timp ce natura de bază a portocalelor este acidă înainte de a le digera efectiv, acestea au o mulțime de de minerale alcaline care joacă un rol în procesul de digestie. Această proprietate a portocalelor este similară cu cea a lămâilor, care sunt fără îndoială printre cele mai alcaline alimente.

  • Ce beneficii are asupra organismului consumul de pomelo? Ce vitamine contine, de ce e bine sa le consumam?

ajută digestia

Pomelo are șase grame de fibre pe porție. Majoritatea oamenilor au nevoie de aproximativ 25 de grame pe zi, astfel încât o porție de fructe de pomelo vă poate oferi aproape un sfert din aportul zilnic

Ajută la menținerea unei greutăți sănătoase

Proteinele și fibrele din pomelo te ajută să te simți sătul pentru o perioadă mai lungă de timp.

Bogat in antioxidanti ajuta la lupta impotriva cancerului

Pomelo poate stimula sănătatea inimii prin reducerea nivelului de colesterol și trigliceride, două grăsimi din sânge care au fost legate de bolile de inimă.

Proprietati anti-imbatranire Antioxidanții, inclusiv vitamina C, pot ajuta la prevenirea leziunilor pielii cauzate de radicalii liberi dăunători, ajutându-vă să păstrați un aspect mai tânăr

  • Ce beneficii are asupra organismului consumul de telina? Ce vitamine contine, de ce e bine sa le consumam?

Țelina conține vitamina C, beta caroten și flavonoide, dar există cel puțin 12 tipuri suplimentare de nutrienți antioxidanți

Reduce inflamatia avand in componenta ei peste 25 de substanta antiinflamatorii

polizaharidele pe bază de pectină din țelină sustin sistemul digestive, fiind pansament gastric;

contine vitaminele A, K și C, plus minerale precum potasiul și acidul folic atunci când mâncați țelină. De asemenea, este sărac în sodiu. În plus, are un indice glicemic scăzut, ceea ce înseamnă că are un efect lent și constant asupra zahărului din sânge.

Carmina Stroia

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.