Traseul şoselei de centură a Mediaşului

Joi, 31.01.2019, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a lansat licitația Variantei de Ocolire Mediaș cu o valoare estimată de 125,7 milioane RON (fără TVA) pentru 8,425 km de drum cu o bandă pe sens. Contractul prevede 6 luni de proiectare și doi ani de execuție în teren.

Studiul de fezabilitate a fost aprobat în urmă cu aproape 15 ani, în 2004. În 2014, CNAIR a încercat să-l actualizeze dar a anulat licitația în 2016. Surprinzător, acum acest studiu este considerat corespunzător pentru licitația de lucrări în 2019…

Centura se desprinde din DN14 în apropierea ieșirii din Mediaș spre Sibiu, traversează printr-un pasaj suprateran de 300 de metri calea ferată Brașov-Alba Iulia, continuă spre nord-est cu un pod de 140 m peste Târnava Mare și se intersectează cu un drum local printr-un giratoriu.

Pe aproximativ 2,5 km, traseul șerpuiește de-a lungul Râului Târnava Mare și chiar pe digul acestuia, fiind prevăzute două viaducte de 135 și 177 de metri și o intersecție cu DN14A. În continuare avem un alt pod peste râu și un nou pasaj peste calea ferată Brașov-Alba Iulia. Sfârșitul proiectului este în DN14 la est de oraș, spre Sighișoara.

Așa-zisa Variantă “de Ocolire” trece prin mijlocul Municipiului Mediaș, urmând cursul Râului Târnava Mare, la fel cum Autostrada Comarnic-Brașov (“derulată” în parteneriat public-privat de Comisia de Prognoză) croșetează un traseu prin mijlocul stațiunilor de pe Valea Prahovei, de-a lungul (și prin albia) Prahovei.

Rămâne de văzut dacă viitorul antreprenor general va putea obține toate avizele și acordurile necesare unei construcții care este neprietenoasă cu mediul. Nici nu mai vorbim de exproprieri și relocările de utilități.

Asociatia Pro Infrastructura

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.