Traseul variantei ocolitoare a Blajului a fost modificat; exista riscul producerii unor alunecări de teren
Traseul viitoarei variante ocolitoare a municipiului Blaj a fost modificat, după ce, în urma forajelor efectuate la 24 de metri adâncime pe unele zone ale traseului aprobat prin studiul de fezabilitate, s-a constatat că există riscul producerii unor alunecări de teren.
„Lucrările la Varianta Ocolitoare a municipiului Blaj vor începe în 2-3 luni de zile, după ce Comisia Tehnică pentru Siguranţa Circulaţiei Rutiere, din cadrul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a dat avizul privind modificarea Documentaţiei Tehnice, în vederea obţinerii Autorizaţiei de Construire (DATC) pentru traseul modificat al Variantei Ocolitoare. Acest aviz a fost necesar după ce, în urma forajelor efectuate, la o adâncime de 24 de metri, pe unele zone ale traseului, aprobat prin Studiul de Fezabilitate, s-a constatat că există riscul producerii unor alunecări de teren”, a anunţat, marţi, pe pagina sa oficială de Facebook, primarul Gheorghe Valentin Rotar.
În valoare de peste 145 milioane de lei, fără TVA, investiţia este considerată cel mai important proiect de infrastructură din istoria oraşului. Finanţarea se realizează din fonduri externe nerambursabile – Programul Operaţional Transport 2021-2027 şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.
Contractul de proiectare şi execuţie pentru realizarea variantei ocolitoare a municipiului Blaj a fost semnat în ianuarie. La vremea respectivă, primarul a declarat că obiectivul va fi finalizat la începutul anului 2026.
Varianta ocolitoare va avea o lungime totală de peste 6,8 kilometri, un viaduct, în lungime de aproximativ 300 de metri şi patru sensuri giratorii. AGERPRES