Varianta ocolitoare a municipiului Blaj: Viaduct de 327 de metri, pasaje și podețe

Proiectul privind construirea unei variante ocolitoare a municipiului Blaj a ajuns în etapa obținerii acordului de mediu.

Potrivit documentației, șosea va avea o lungime de 6,8 kilometri, un viaduct de 327 de metri lungime și mai multe pasaje rutiere și podețe.

Valoarea totală a proiectului este estimată la peste 190 de milioane de lei. 

Agenția pentru Protecția Mediului (APM) Alba a anunțat miercuri, 22 iunie, depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu pentru proiectul „Varianta ocolitoare a municipiului Blaj” propus a fi amplasat în localitatea Blaj, titular UAT municipiul Blaj.

Potrivit memoriului de prezentare, varianta ocolitoare propusă, în lungime totală de 6,845 km, începe în DN 14B la km 22+230 partea stângă și se termină în DN 14B la km 26+900, partea stângă traversează teritoriul administrativ al UAT Blaj de la vest la est prin în partea NE-N-NV.

Aceasta traversează râul Tarnava Mică, DC 21, linia CF 307 Blaj – Praid, DJ 107 și 7 drumuri de exploatare.

Varianta ocolitoare Blaj va prelua o parte din traficul care în prezent se desfăşoară pe reţeaua de drumuri existente.

Principalele fluxuri atrase de proiect sunt cele de pe rutele Teiuș – Copșa Mică și retur, Teiuș – Târnăveni și retur, Copșa Mică – Târnăveni și retur. La acestea se mai adaugă și rutele care include transportul greu și au ca destinație zone opuse din municipiul Blaj, în vedearea evitării zonei centrale. În acest sens, după darea în folosință a variantei ocolitoare se vor putea introduce restricții de tonaj pentru zona centrală a municipiului Blaj.

Principalul avantaj al implementării acestui proiect îl reprezintă viteza crescută a traficului prin folosirea sectorului de variantă ocolitoare dimensionată corespunzător, cu vitezele legale şi medii aferente, în locul unor sectoare de drum naţional, drumuri județene și străzi. Acest lucru conduce la reducerea costurilor de călătorie, atât pentru pasageri, cât şi pentru transportul de marfă.

De asemenea, condiţiile de siguranţă ale traficului sunt în mod vizibil îmbunătăţite. În final, dar nu mai puţin importantă, este creşterea calităţii vieţii locuitorilor localităţilor deservite de drumurile din zona de influenţă a variantei ocolitoare Blaj, ca urmare a reducerii poluării aerului şi a zgomotului printr-o circulaţie mai fluentă şi în special prin preluarea unui volum important de trafic din municipiu.

Valoarea totală a investiției este estimată la 190.911.838 de lei.

Lucrări pentru amenajarea intersecțiilor

Amenajarea intersecției cu drumul național DN 14B

Intersecția varianta ocolitoare cu DN14B se va realiza la nivel cu sensuri giratorii respectiv:

  • „Girație 1” la km 22+230 prin realizarea bretelelor de racord pe sectorul DN14B (bretele girație 1) între km 22+130 și km. 22+293
  • „Girație 4” la km 26+900 prin realizarea bretelelor de racord pe sectorul DN14B (bretele girație 4) între km 26+600 și km. 27+700

Amenajarea intersecției cu drumul județean DJ 107

Varianta ocolitoare se intersectează la km 3+743 drumul cu DJ 107, km 53+669. Intersecția se realizează denivelată cu pasaj peste VO la km 53+660 pe DJ 107.

Traficul din varianta ocolitoare spre și dinspre drumul județean se va devia prin intersecția giratorie „Girație 2”. Traficul din drumul județean spre și dinspre varianta ocolitoare se va devia prin intersecția giratorie “Girație 3” . Astfel traficul direct pe varianta ocolitoare și DJ107 va fi separat, neîncărcându-se intersecțiile.

SURSA: alba24.ro